Performancing Metrics

والیبال ایران می‌تواند پدیده المپیک شود | اتاق خبر
کد خبر: 339096
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1395 - 10:45
ترکاشوند:
ملی‌پوش پیشین تیم ‌ملی والیبال گفت: عبور کردن از خوان اول که کسب سهمیه المپیک است دشوار است و فکر می‌کنم اگر به المپیک برویم تیم ایران می‌تواند در این بازی‌ها پدیده شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد ترکاشوند درباره شرایط تیم ‌ملی والیبال قبل از آغاز ر‌قا‌بت‌های کسب سهمیه المپیک، اظها‌ر کرد: من چند روز در تمرین‌های تیم حضور داشتم و انگیزه بالای بازیکنان را از نزدیک دیدم. تک تک آنها خیلی خوب و با انگیزه کار می‌کنند که این باعث می شود به نتیجه‌ دلخواه برسیم. فشار تمرینات در این مدت بسیار زیاد بود و لوزانو در نظر داشت بازیکنان با شرایط دشوار ر‌قا‌بت‌ها و انجام هفت بازی در 10 روز آشنا شوند.

ترکاشوند ا‌دا‌مه‌ داد: فکر می‌کنم مشکل خاصی در تیم ‌ملی وجود ندارد اگر تیم‌های آسیایی را از پیش‌رو برداریم که کار دور از دسترسی هم نیست می‌توان با برد کانادا و ونزوئلا به هدف مورد نظر رسید. هر چند که باید این مساله را مد نظر قرار داد که هر بازی و هر ر‌قا‌بتی شرایط خاص خود را دارد و این امکان هست که در هر تورنمنت تیم یک افت هم داشته باشد و من امیدوارم اگر قرار است تیم ‌ملی افتی داشته باشد برابر فرانسه و لهستان باشد نه تیم دیگری.

والیبالیست‌ پیشین تیم ‌ملی با بیان این که دیگر تیم‌های آسیایی امیدوارند ایران با قرار گرفتن میان دو تیم برتر، یک سهمیه به آسیا اضافه کند، گفت: ژاپن امیدوار است که ایران جایگاه خوبی را در این ر‌قا‌بت‌ها کسب کند تا این تیم بتواند سهمیه سوم را بگیرد. از نظر من این اتفاق غیر ممکن نیست، در گذشته موفق شدیم لهستان را شکست دهیم ، ولی با فرانسه کمتر بازی کردیم و دو بازی دوستانه قبل از آغاز ر‌قا‌بت‌ها با فرانسه می‌تواند به شناخت بیشتر کمک کند. بازیکنان ما مرد روزهای سخت هستند و می‌توانند به شرایط ایده‌آل برسند و آرزوی چندین ساله مردم، جامعه والیبال و خودشان را برآورده کنند. امیدوارم این اتفاق باعث شور و نشاط شود، اما این تیم حمایت می‌خواهد و همه ما به تیم کمک کنیم.

او درباره شانس ایران برای قرار گرفتن روی سکوی المپیک گفت: ورود به المپیک سمت است و این که می‌توانیم شرایط بهتری در بازی‌ها داشته باشیم اگر شرایط روانی و ذهنی ما خوب باشد می‌توانیم در المپیک پدیده باشیم. این دور از دسترس نیست و ر‌قا‌بت‌های انتخابی خوان اول است که باید از آن بگذریم.

ترکاشوند با بیان این که نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت، گفت: اگر قرار باشد تیمی را دست کم بگیریم کار سخت می‌شود. بازیکنان ما به آن تفکر حر‌فه‌ای رسیدند که با هر تیمی مبارزه کنند و اشتباه چند سال پیش تکرار نکنند. تیم‌های مقابل هم به مانند ما کار و تمرین می‌کنند، اما از لحاظ روانی ما نشان دادیم بهتر هستیم و شرایط برای ما هموارتر است. ما از آسیا فراتر رفتیم و جهانی فکر می‌کنیم در حالی که دیگر رقیبان ما هنوز برای جایگاه‌های اول و دوم آسیا تلاش می‌کنند. ما با تفکر حر‌فه‌ای داشته باشیم و هیچ تیمی را دست کم نگیریم و با هر تیمی با تفکر خاص کار کنیم.

او در ادامه افزود: شروع بازی‌هایمان با استرالیاست و اگر خدایی ناکرده با باخت همراه باشد کارمان دشوار می‌شود. استرالیا نشان داده تیمی است که می داند چگونه کار کند. به همین دلیل باید گام اول را برداریم که از لحاظ روانی فشاری روی ما نیاید. اگر در بازی اول تنزل داشته باشیم ادامه تورنمنت برایمان سخت و جمع کردن شرایط دشوار می‌شود. بچه‌ها خودشان هم این مساله را درک می‌کنند و می دانند خوان اول برابر استرالیا بسیار مهم است.

ترکاشوند در پایان درباره عملکرد لوزانو گفت: من فقط دو روز با لوزانو کار کردم ، ولی متوجه شدم که خیلی ریز بین است. مهم‌تر‌ین نکته هم این است که بازیکنان لوزانو و تمرینات او را قبول دارند و با تمام وجود او را پذیرفته‌اند. لوزانو نقاط ضعف تکنیکی بازیکنان را بر طرف می‌کند که این خیلی خوب است.

انتها‌ی‌ پیا‌م/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید