Performancing Metrics

مشاركت چين در رزمايش بين المللي مبارزه با تروريسم | اتاق خبر
کد خبر: 339109
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1395 - 11:15
چين اعلام كرد كه اين كشور نيز در راستاي مبارزه بين المللي با پديده تروريسم در رزمايش چند مليتي حضور يافته است.

اتاق خبر - اين رزمايش كه از روز گذشته -دوشنبه- در آبهاي اطراف سنگاپور و برونئي آغاز شده، به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

«وو چيان» سخنگوي وزارت دفاع چين حضور كشورش در اين رزمايش را در نشست خبري خود با خبرنگاران اعلام كرد و گفت كه اين بخشي از برنامه هاي جهاني مبارزه با تروريسم پكن محسوب مي شود.
وي تصريح كرد كه در سراسر دنيا اصولا تمرينات و رزمايش هاي چند جانبه و دوجانبه براي مبارزه با تروريسم انجام مي شود كه اين تمرينات نيز در ادامه همان تلاش ها است.
بر اساس گزارش ها، نيروهاي دريايي 10 كشور آسياي جنوب شرقي در اين رزمايش حضور دارند و آمريكا، چين،‌ نيوزيلند، استراليا، ژاپن، روسيه، ‌كره جنوبي و هند هم جزو شركت كنندگان در اين رزمايش چند مليتي مبارزه با تروريسم هستند.
تمرينات نظامي مشترك، اطلاع رساني،‌ گشت زني دريايي، كمك رساني به كشتي هاي آسيب ديده و عمليات امداد و نجات، مبارزه با تروريست ها و فراز و فرود بالگردها بر روي ناوها از جمله اصلي ترين بخش هاي اين رزمايش بزرگ عنوان شده است.
سخنگوي وزارت دفاع چين خاطرنشان كرد كه چين نيز ناوشكن موشكي «لانجو» را با 12 نفر از سربازان زبده و تعدادي از افسران و نيروهاي دريايي راهي اين رزمايش كرده است.
روزنامه «مردم» ارگان حزب حاكم نوشته است كه با توجه به چالش هاي منطقه اي و مشكلات امنيتي، برگزاري اين رزمايش مشترك گامي در جهت تقويت همكاري كشورها در آسيا و اقيانوس آرام است.
اين اولين رزمايش دريايي امنيتي و مبارزه با تروريسم در چارچوب پيمان همكاري دفاعي آ.سه.آن و كشورهاي پيراموني است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید