Performancing Metrics

8 بانک عهده دار تامین اعتبارات پروژه های نیمه تمام صنعتی | اتاق خبر
کد خبر: 339343
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 10:29
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با اتاق خبر اعلام کرد
در کنار اعتبارات بانک ها، صندوق های حمایت از تولید در راه اندازی مجدد واحد های کوچک و متوسط راکد در کشور نقش دارند. در حال حاضر 8 بانک عهده دار تامین اعتبارات پروژه های نیمه تمام صنعتی خواهند بود.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد راه اندازی مجدد واحد های نیمه تمام در شهرک های صنعتی، تعداد این واحد ها را بیش از 7000 واحد تولیدی دانست و از عزم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بازگشت این واحد های تولیدی به چرخه تولید خبر داد.

علی یزدانی، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ایران در گفت و گو با اتاق خبر، با اشاره به مصوبه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس این مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد که 7500 واحد راکد و زیر ظرفیت را به طور کامل احیا و به چرخه تولید بازگرداند.

یزدانی ادامه داد: براساس دستور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت که براساس برنامه وزارت خانه و در شورای معاونین مطرح شد، قرار بر این شد که به بیش از 2000 واحد تولیدی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسند و در نهایت 7500 واحد را به 10000 واحد کوچک و متوسط افزایش دهیم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بزرگ و بی سابقه توصیف کردن این طرح در بخش تولید کشور، گفت: در برنامه ای که در بخش صادرات از سوی وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده انتظار می رود که نسبت به سال 94 بیش از 10 میلیارد دلار افزایش صادرات غیرنفتی در حوزه صنعت داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ایران در مورد آموزش گفت: علاوه بر برنامه ای که به طور معمول در مجموعه وزارت خانه و واحد های زیر مجموعه آن در حال اجرا است، طرحی وجود دارد که به بیش از 100 هزار نفر در سطح کشورآموزش های لازم در رابطه با تولید داده شود. این طرح در راستای افزایش بهره وری نیرو ها و با حضور نمایندگان شرکت شهرکهای صنعتی ایران، استانداران و اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که همان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است اجرا خواهد شد.

وی در مورد تامین اعتبارات این طرح اعلام کرد: بخشی از موانع انجام این طرح و طرح های مشابه نبود اعتبارات لازم برای این کار است. در این طرح قرار است که بخشی از این منابع مالی توسط بانک ها تامین شود. تا پایان وقت اداری امروز نیز برنامه های بانک ها برای اعلام سقف تامین مالی این طرح مشخص خواهد شد. پیشبینی ها نشان دهنده این موضوع می باشد که برای تحقق اهداف این طرح به 16 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

یزدانی با اشاره به نقش صندوق های حمایتی تحت پوشش وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت در حمایت از صنایع کوچک تصریح کرد: ضمانت نامه های صندوق حمایتی که وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت برای اموری مانند شرکت در مناقصات در نظر می گیرد در حدود 50 درصد نرخ اخذ شده از سوی بانک ها است. در حال حاضر 8 بانک ضمانت نامه های این صندوق ها را تامین می کنند و امیدواریم که تا پایان امسال تمامی بانک ها این ضمانتنامه ها را بپذیرند.

 معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به شرکت های پیمانکاری های فرعی در تامین منابع این طرح اضافه کرد: بخشی از مشکلات این واحد های راکد تولیدی به دلیل مشکلات مدیریتی و برخی دیگر به دلیل مشکلاتی که در رابطه با فروش محصولات واحد های تولیدی وجود دارد است.

وی با اعلام وجود اولویت هایی برای تخصیص اعتبار به این واحد های تولیدی گفت: به نظر می رسد که این طرح تا پایان سال 95 به پایان برسد.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید