Performancing Metrics

بزرگ ترین پرچین جهان | اتاق خبر
کد خبر: 339514
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 10:05
پرچین درختان راش، منظره‌ای زیبا و بی‌نظیر به طول ۵۳۰ متر در سرتاسر جاده Perth-Blairgowrie، قرار دارد که این محل را به مکانی تماشایی تبدیل کرده و همچنین نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسانده است.

به گزارش اتاق خبر، ارتفاع این دیوار محکم و استوار از درختان راش، در انتهای شمالی ۳۶ متر و در انتهای جنوبی آن ۲۴ متر است که با ارتفاع متوسط ۳۰ متر، عنوان بلند‌ترین حصار و پرچین دنیا را از آن خودساخته و در کتاب رکورد‌های گینس هم به ثبت رسیده است. همچنین با ۵۳۰ متر طول، لقب طولانی‌ترین حصار و پرچین دنیا را نیز کسب کرده است. این حصار باوجود مقیاس بزرگ و به‌یادماندنی‌اش چندان به چشم نمی‌آید، زیرا برای چشمان آموزش ندیده، شبیه به ردیفی از درختان بلند و به‌خوبی حفظ‌شده به نظر می‌رسد. در سال ۱۷۴۵ درختان حصار توسط «رابرت موری نرن» و همسر موردعلاقه‌اش «جین مرسر» در ملکی از خانه‌های میکلور که نیم مایل تا غرب حصار فاصله دارد و مرز شرقی آن را مشخص می‌کند، کاشته شد. در آن سال یک جنبش سیاسی به نام یعقوبی در بریتانیا با هدف بازگرداندن کاتولیک رومی به دودمان استوارت و جیمز دوم پادشاه انگلستان و سپس به جانشینان او به تاج‌وتخت انگلستان، به وجود آمده بود.

«نرن» هوادار این جنبش سیاسی بود و پس از آگاهی از حضور شاهزاده چارلی در اسکاتلندی، در مبارزه علیه نیرو‌های اسکاتلندی و انگلیسی، به او ملحق شد. سال بعد جنبش یعقوبی پس از شکست سخت‌شان درنبرد کالودن به‌کلی منهدم شد. رابرت موری نرن هم در بین کشته‌شدگان این نبرد بود.

مرگ رابرت ضربه روحی شدیدی به همسرش جین وارد کرد، وی تصمیم گرفت به یاد رابرت و دوستانش که در جنگ کشته شدند، از راش‌های تازه کاشته شده مراقبت کند و اجازه دهد آن‌ها رشد کنند.

امروزه، خانه میکلور به یک ویلای اجاره‌ای تبدیل‌شده و کار حفاظت از درختان راش  را هم شرکت «میکلورتراست» به عهده دارد. درختان حصار هر ۱۰ سال یک‌بار توسط تیمی چهار نفرِ و با استفاده از بالا‌بر هیدرولیک و تجهیزات برش دستی هرس می‌شود که این فرآیند ۶ هفته به طول می‌انجامد.

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید