Performancing Metrics

عفونت ادراري علامت ابتلا به بيماري هاي كليوي در كودكان است | اتاق خبر
کد خبر: 339577
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1395 - 09:46
استاد دانشگاه هاي آمريكا :
استاد علوم پزشكي دانشگاهاي امريكا و متخصص بيماري هاي كليوي كودكان بيان داشت : عفونت ادراري در پسران زير يك سال و دختران زير چهار سال نخستين علائم ابتلا به بيماريهاي كليوي است كه خانواده ها بايد آن را جدي بگيرند.

به گزارش اتاق خبر،پروفسور كي جل تولوس Kjell Tullus چهارشنبه در پنجمين كنگره علمي نفرولوژي و بيماري هاي كليوي كودكان در شيراز اظهار داشت: عفونت هاي شديد كليوي مي تواند سلامت و حتي جان كودكان را تهديد كند ، امروز به مدد فناوري و توسعه علوم پزشكي مرگ و مير كودكان بر اثر اين عارضه كاهش يافته، به همين دليل ما بايد راه هاي پيشگيري و درمان را با آموزش كافي به مردم و پوشش بهداشتي بيشتر در اولويت قرار دهيم.عفونت هاي شديد كليوي مي تواند سلامت و حتي جان كودكان را تهديد كند
اين متخصص اطفال با بيان اينكه مي توان آينده سالم و درخشاني را به كودكان وهمه ايرانيان هديه كنيم گفت : نقش سلامت در توسعه جامعه بسيار حائز اهميت است ، برخورداري عادلانه آحاد مردم از خدمات سلامت، پاسخگويي نظام سلامت، عدالت در پاسخگويي و عادلانه بودن مشاركت مالي خانواده ها در سلامت از اركان اصلي دسترسي به جامعه سالم است.
پروفسور تولوس همچنين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد : جنسيت نيز در مورد بيماري عفونت ادراري مهم است؛ به گونه‌اي كه عفونت ادراري ميان دختران، حداقل دو تا چهار برابر پسران است.
وي گفت: نژاد و وراثت نيز از ديگر عوامل مستعدكننده عفونت ادراري هستند عفونت ادراري در سفيدپوستان شايع‌تر از سياه‌پوستان است ، اين نتايج هر چند قطعي نيست اما در اغلب بررسي هاي علمي ديده شده است .
دراين كنگره سه روزه متخصصاني از كشورهاي امريكا ، انگلستان و تركيه به سخنراني مي پردازند و دانشمندان علوم پزشكي با ارائه 40 سخنراني و 100 پوستر تازه هاي علمي بيماري هاي كليوي كودكان را بررسي مي كنند .

نظرات
ADS
ADS
پربازدید