Performancing Metrics

تنها مردم سوریه باید در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند | اتاق خبر
کد خبر: 339992
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1395 - 19:29
ولایتی:
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در حاشیه سفر به لبنان با شبکه تلویزیونی المیادین مصاحبه کرد.

به گزارش اتاق خبر، علی اکبر ولایتی در این گفت‌وگو هدف از سفر خود را شرکت در نشست شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، سخنرانی در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت اعلام کرد و گفت:بیداری اسلامی در جهان اسلام ادامه دارد و ضرورت امروز برای مقابله با جریانات افراطی و تکفیری محسوب می شود و اینگونه نشست ها تبیین دقیق تر برای معرفی آموزه های ناب اسلامی است.

وی در پاسخ به سیوالی در خصوص انتخاب رییس جمهور لبنان هم گفت:جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی لبنان به هیچ عنوان دخالت نکرده اما برای هماهنگی و نزدیکی بیشتر میان گروه های مختلف در لبنان حمایت می کند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص سوریه هم گفت:باید تلاش کرد با ظرفیت محور مقاومت، ارتش و نیروهای مردمی سوریه  برای رهایی مردم این کشور از شر تروریست ها اقدام نموده و دولت قانونی سوریه معتقد به راه حل سیاسی است و در مذاکرات فعالانه شرکت میکنند و امیدواریم به راه حل مناسب دست یابند.

وی در همین ارتباط تصریح کرد:دولت و مردم سوریه و شخص رئیس جمهور 5 سال در برابر زیاده خواهی های دشمنان ایستادگی کرده اند و از سوی مردم این کشور برای یک دوره 7 ساله انتخاب شده اند و مردم این کشور باید درمورد سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند و راه حل سیاسی هم به معنای تحمیل خواسته دولت های خارجی به مردم این کشور نمی تواند باشد باید مردم و دولت این کشور در مورد خودشان تصمیم بگیرند.

وی در پاسخ به سیوالی در خصوص عراق گفت:ما به عنوان همسایه این کشور از حفظ ناامنی و ثبات در این کشور حمایت می کنیم و ساختارهای قانونی این کشور پذیرفته شده و باید با هماهنگی و توافق گروه ها ، دمکراسی ایجاد شده در آن را تحکیم بخشید و جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و برادر روابط بسیار خوبی دارد و از ثبات سیاسی و امنیت در این کشور حمایت می کند.

وی تصریح کرد :آمریکایی ها حق دخالت در امور داخلی عراق را ندارند همانگونه که جمهوری اسلامی ایران هم این حق را برای خود قائل نیست و دولت و مردم عراق باید در مورد سرنوشت خود تصمیم گیری نمایند.

 ولایتی در خصوص توافق هسته ای هم گفت:معتقدیم آمریکایی ها در گفته ها و تعهدات خود صادق نیستند و ایران به تعهدات خود عمل کرده است و باید طرف های مذاکره و آمریکا  تعهدات خود را عمل نمایند و نمونه آن را در دزدی بین المللی از اموال ایران مشاهده می کنیم که قطعا از حقوق خود نخواهیم گذشت و ملت ایران با سابقه تمدنی ده هزار ساله دشمنان زیادی را پشت سر گذاشته و امروز در منطقه و جهان مقتدرانه حضور دارد و این دشمنی ها نیز راه به جایی نخواهد برد.

منبع: ایلنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید