Performancing Metrics

منافع برخی در مخالفت با تاسیس داروخانه های جدید گره خورده است | اتاق خبر
کد خبر: 340015
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1395 - 11:13
واکنش به اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو؛
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از اقدام سازمان غذا و دارو در جلوگیری از تاسیس داروخانه‌های جدید انتقاد کرد.

اتاق خبر- سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از اقدام سازمان غذا و دارو در جلوگیری از تاسیس داروخانه‌های جدید انتقاد کرد.

محمدحسین قربانی، درباره اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر وجود تقاضاهای غیرمنطقی برای تاسیس داروخانه‌های جدید، گفت: واقعیت آن است که درخواست‌ برای تاسیس داروخانه‌های جدید غیرمنطقی نیست زیرا فارغ التحصیلان رشته داروسازی پس ازطی مراحل قانونی و فعالیت دربرخی داروخانه ها و کسب تجربیات لازم باید شرایط های لازم برای تاسیس داروخانه را داشته باشند.

وی با تاکید براینکه باید شرایط و فضای لازم برای فعالیت فارغ التحصیلان داروسازی فراهم شود، افزود: هرچند که قوانین مربوط در این حوزه مربوط به ۳۰ سال پیش بوده و مسئولان تاکید دارند که باید براساس جمعیت و شرایط خاصی مجوز برای تاسیس داروخانه صادر شود اما درحال حاضر با این تعداد از فارغ‌التحصیلان داروسازی نمی‌توان گفت که درخواست‌ها برای تاسیس داروخانه های جدید غیرمنطقی است؛ در چنین شرایطی باید با ایجاد فضای جدید و بازنگری در قوانین موجود شرایط را برای فعالیت بهتر داروسازان فراهم کرد.

قربانی با بیان اینکه تعداد داروخانه‌ها در ایران متناسب با استانداردهای بین المللی و میزان جمعیت نیست، تصریح کرد: به طورحتم باید شرایط و فضای لازم برای فعالیت داروسازان فراهم شود هرچند که متاسفانه درحال حاضر فضایی در وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو وجود دارد که از فعالیت تحصیل‌کردگان جدید داروسازی در تاسیس داروخانه‌ها جلوگیری می‌کند؛ البته صدور مجوز برای تاسیس داروخانه های جدید بیشترباید در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه منافع برخی افراد در وزارتخانه‌های مرتبط اجازه فعالیت به نیروهای جدید و فارغ‌التحصیلان جوان داروسازی را نمی‌دهد، گفت: اگرچه کلانشهرها نیز در حال حاضر به لحاظ تعداد داروخانه موقعیت و شرایط قابل قبولی ندارند اما این موضوع در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته وضعیت نامطلوب تری دارد با این وجود و در چنین شرایطی اجرای برخی سیاست‌ها مبنی بر جلوگیری از پذیرش دانشجوی پزشکی و داروسازی از سوی وزارت بهداشت قابل قبول نیست؛ زیرا با توجه به جمعیت ۸۰ میلیون نفری درکشور در بسیاری مناطق دورافتاده مردم از حضور پزشک و داروساز محروم هستند.

این اظهارات در حالی عنوان می شود که دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، اخیرا عنوان داشته است که بدون حساب و کتاب نمی‌توان مجوز داروخانه جدید صادر کرد.

وی گفته است؛ ما نمی‌توانیم در شهر تهران اجازه بدهیم هر چقدر نیاز است بیمارستان ساخته شود یا به هر میزان که مردم تمایل دارند داروخانه تاسیس شود.

منبع: مهر 

94106 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید