Performancing Metrics

جزییات امتیازدهی به متقاضیان احداث جایگاههای زنجیره ای سوخت اعلام شد | اتاق خبر
کد خبر: 340269
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 16:57
جزییات ارزیابی متقاضیان احداث جایگاه های زنجیره ای سوخت برای کسب حداقل امتیاز در پنج حوزه اعلام شد.

اتاق خبر: مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سومین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در شاخص های ارزیابی ١٠٠ امتیار برای متقاضیان احداث جایگاههای زنجیره ای (برند) در نظر گرفته شده که کسب دست کم ٦٨ امتیار آن الزامی است.

محمدرضا مظلومی توان مالی، سابقه فعالیت، امکانات، نیروی انسانی و فرآیند داخلی کسب و کار را پنج شاخص مهم پیش بینی شده در ارزیابی ها عنوان کرد.

وی گفت: هریک از حوزه های پنجگانه یادشده از زیربخشهایی تشکیل شده که امتیازهای آنها نیز مشخص شده است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: در ارزیابی شاخص توان مالی متقاضیان، دو روش امتیازدهی پیش بینی شده است.

به گفته مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، برای افرادی با سابقه فعالیت بالا در حوزه جایگاهداری، امتیاز ٤٠ و برای افراد تازه کار در این حوزه نیز امتیاز ٣٢ پیش بینی شده است.

مظلومی توان مالی دست کم ٥٠ میلیارد ریال و گواهینامه های دریافتی آنها را در یک سال گذشته برای متقاضیان با سابقه بالا از دیگر شاخصهای مهم در حوزه توان مالی عنوان کرد و گفت: برای تمکن مالی ٥٠ میلیارد ریال ١٦ امتیاز و برای گواهینامه ها نیز ١٢ امتیاز در نظر گرفته شده است.

وی همچنین جمع داراییها و بدهیها را برای متقاضیان احداث جایگاههای زنجیره ای ١٢ امتیاز عنوان کرد.

مدیر بازرگانی شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران درباره نحوه امتیازدهی به متقاضیانی که سابقه طولانی در حوزه جایگاهداری ندارند نیز اظهار کرد: برای این دسته از متقاضیان، جمع بدهیها و داراییها، ١٦ امتیاز و گواهینامه های آنها نیز ١٦ امتیار دارد.

مظلومی درباره امتیازدهی به شاخص امکانات نیز گفت: برای این شاخص در مجموع ١٠ امتیاز در نظر گرفته شده که ٥ امتیاز آن به توان امکانات متقاضی، سه امتیاز آن به آزمایشگاه تعیین کیفیت و ٢ امتیاز نیز به دفتر نمایندگی تخصیص داده شده است.

وی امتیاز شاخص نیروی انسانی را نیز ١٥ امتیاز اعلام و اظهار کرد: در امتیازدهی به این شاخص وجود دست کم ٦ کارشناس در حوزه های سه گانه اچ.اس.یی الزامی است و ٥ امتیاز از مجموع امتیازات در این بخش را به خود اختصاص می دهد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در همین بخش (نیروی انسانی) کنترل کیفیت، ٢,٥ امتیاز، (٢ نفر)، تکنیسین فنی (یک نفر) ٥ امتیاز و بازاریابی و فروش (یک نفر) نیز ٢.٥ امتیاز را به خود اختصاص داده اند.

مظلومی گفت: شاخص فرآیندهای داخلی کسب و کار نیز ٢٠ امتیار دارد که ٥ امتیاز مربوط به استفاده از فناوریهای مدرن در طراحی، ساخت، ایمنی و محیط زیست (طبق استانداردهای تعیین شده) است.

وی امتیاز استفاده از استانداردها را در بخش فرآیندهای داخلی کسب و کار نیز ٥ امتیاز اعلام و اظهار کرد: استفاده از استانداردها نیز خود از زیربخشهایی از جمله تجهیزات و تأسیسات، عضویت معتبر در مجامع علمی، فرآیند توزیع و عرضه سوخت تشکیل شده است که یک تا یک و نیم امتیاز را به خود تخصیص داده اند.

به گفته مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در حوزه فرآیند داخلی کسب و کار زیرشاخه های دیگری نیز وجود دارد که هر یک امتیاز جداگانه ای را به خود تخصیص داده اند که از آن جمله می توان به هوشمندسازی فرآیند توزیع و عرضه سوخت با بکارگیری سیستمهای اطلاعاتی با هدف کاهش هزینه های عملیاتی، اشاره کرد.

مظلومی تأکید و تصریح کرد: مجموع امتیاز لازم برای کسب مجوز جایگاههای زنجیره ای ٦٨ در نظر گفته شده است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید