Performancing Metrics

راه‌اندازی ۳ سردخانه بزرگ شیلاتی در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 340332
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 20:33
یک مقام مسئول در سازمان شیلات از راه‌اندازی و تجهیز سه سردخانه بزرگ مخصوص محصولات شیلاتی در سال جاری خبر داد و اظهارداشت: یکی از سردخانه‌ها در تهران راه‌اندازی می‌شود.

اتاق خبر: مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران اظهارداشت: برآورد شده ۱۱۰ میلیارد تومان برای ارتقای سیستم تجهیز، نگهداری و حمل و نقل محصولات آبزیان در سال ۹۵ مورد نیاز است.

عیسی گلشاهی افزود: توسعه صادرات محصولات شیلاتی به خصوص به بازار روسیه نیازمند سرمایه گذاری در زمینه تجهیزات نگهداری، سردسازی و حمل و نقل است تا این محصولات با کیفیت مناسب به بازار هدف برسد.

وی از راه اندازی و تجهیز سه سردخانه بزرگ مخصوص محصولات شیلاتی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: یکی از سردخانه‌ها در تهران راه اندازی می‌شود و پیش بینی می‌کنیم برای ایجاد این سه سردخانه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد.

گلشاهی در مورد حمل و نقل آبزیان نیز گفت: نیاز کشور برای حمل و نقل آبزیان، ۱۲۰ دستگاه خودرو و برآورد ما برای سال ۹۵ تامین ۴۰ دستگاه خودرو است.

وی تامین خودرو برای حمل و نقل محصولات آبزی را پشتیبان تولید دانست و خاطر نشان کرد: تامین اعتبار برای خرید این خودروها میسر شده است و ما می توانیم برای ۴۰ دستگاه خودرو، تامین اعتبار کنیم.

گلشاهی مهم‌ترین بخش ضایعات آبزیان را مربوط به شیوه‌های نگهداری و سردسازی پس از صید عنوان و تصریح کرد: با رعایت اصول نگهداری به طور متوسط در ازای هر کیلوگرم آبزی، ۲۳۰ تومان برای سردسازی باید هزینه کرد.

وی با بیان این که تجهیز و نوسازی صنایع شیلاتی در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار گرفته است، افزود: گسترش فیزیکی واحدهای صنایع شیلاتی در مناطقی که پتانسیل تولید وجود دارد و یا با توسعه پرورش ماهی در قفس روبرو هستند، انجام می‌شود.

گلشاهی اضافه کرد: در سایر مناطق، نوسازی و به‌سازی صنایع شیلات در دستور کار قرار گرفته است به طوری که سیستم‌های صنایع شیلات، به روز می‌شوند.

وی با بیان این که افزایش حجم تولید و توسعه پرورش ماهی در قفس به صنایع جانبی مانند بسته بندی، صنایع خوراک و غیره بستگی دارد، بر تشکیل و توسعه حلقه‌های پشتیبانی تاکید کرد.

گلشاهی با اشاره به اینکه برای زنجیره پرورش ماهی در قفس و صنایع وابسته، اعتبارات از طریق صندوق توسعه ملی تامین می‌شود و محدودیتی در آن وجود ندارد، پیش بینی کرد: در سال جاری ۱۱ واحد مکانیزه و فرآوری آبزیان ایجاد شود که چهار واحد آن به صورت ساخت واحد جدید و هفت واحد به صورت تجهیز واحدهای موجود خواهد بود.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات، فرآوری آبزیان را از اولویت‌های این سازمان دانست و ادامه داد: تنوع بخشی به محصولات شیلاتی براساس قابلیت تجاری سازی محصولات انجام می‌گیرد.

وی تعداد محصولات بازار پسند شیلاتی را ۳۴ مورد عنوان و اضافه کرد: این محصولات به صورت کنسروی و غیر کنسروی به بازار عرضه می‌شوند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید