Performancing Metrics

جناح های سیاسی به فكر حذف همدیگر نباشند | اتاق خبر
کد خبر: 340751
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 22:52
آیت الله مكارم شیرازی:
آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان اینكه جناح های سیاسی به فكر حذف همدیگر نباشند، گفت: بدترین نوع حكومت آن است كه جناح های سیاسی تنها جناحی فكر كنند و به جای تلاش برای رفع مشكلات مردم، دنبال حذف همدیگر باشند.

اتاق خبر - وی عصر یكشنبه در دیدار «محمدرضا عارف» منتخب مردم تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: جناح های سیاسی باید با هم بسازند، مقام ها را بین خود تقسیم كنند و در كنار هم، همزیستی مسالمت آمیز كاملی داشته باشند.

وی اظهار داشت: گاهی در دعواهای جناحی، صحبت از مردم و خدا وجود ندارد، در حالی كه اگر خداوند و مردم را در نظر بگیرند با هم می سازند و مشكلات حل خواهد شد.
آیت الله مكارم شیرازی تصریح كرد: در برخی از كشورها، وقتی یك جناح سركار می آید یكی وزیر امورخارجه را معرفی می كند و دیگر فلان مسئولیت را، ما باید بیش از هر چیز به فكر منافع ملی و مردم باشیم.
این مرجع تقلید ابراز امیدواری كرد كه در سایه عنایات ائمه اطهار (ع) بتوانیم مجلسی بهتر از گذشته، هماهنگ با خواسته های مردم و حلال مشكلات داشته باشیم.
آیت الله مكارم شیرازی با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: كشور ما امروز در میان كشورهای ناامنی قرار گرفته است، ولی به بركت انقلاب اسلامی و مقاومت مردم، ما در امنیت به سرمی بریم.
وی بیان داشت: برای حفظ این امنیت، همه جناح ها باید متحد و متفق باشند و دست به دست هم بدهند، سلیقه ها مختلف، ولی اهداف باید واحد باشد.
آیت الله مكارم شیرازی تصریح كرد: دشمنان در داخل و خارج می خواهند كارهایی انجام دهند بنابراین هر گونه اختلاف و درگیری درست نیست و ان شاء الله این اختلاف ها نخواهد بود.
این مرجع تقلید بیان داشت: اگر امنیت باشد همه چیز هست و اگر نباشد هیچ چیز نخواهد بود.
آیت الله مكارم شیرازی با اشاره به اینكه باید با وحدت و همدلی، امنیت را حفظ كنیم، گفت: باید از اختلافات جاهای دیگر، عبرت بگیریم، این اختلافات اسباب ناامنی برخی كشورها شده است.
وی ادامه داد: با وجودی كه برخی كشورها، دشمنان ما را ندارند ولی شرایط آنها بسیار اسفناك است.
وی همچنین خطاب به عارف و سایر منتخب های مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شما كه انتخاب شدید هرگز فكر نكنید كه تنها نماینده فلان شهر و یا فلان قشر هستید، بلكه شما نماینده همه مملكت هستید.
آیت الله مكارم شیرازی بیان داشت: هر كس رای آورده، نباید فكر كند مربوط به یك جناح و یا محل خاص بوده بلكه نمایندگان، نماینده همه هستند.
وی همچنین با اشاره به برخی مشكلات اقتصادی و فرهنگی گفت: مشكلات اقتصادی برای مردم مهم است، این مشكلات اقتصادی از خیلی چیزها از جمله نظام بانكداری ناشی می شود.
آیت الله مكارم شیرازی افزود: در نظام بانكداری ما، نه فوائد بانكداری غربی وجود دارد و نه آثار بانكداری اسلامی در آن هست و اگر بانكداری اصلاح نشود اقتصاد نیز اصلاح نخواهد شد، بنابراین باید دست به دست هم دهیم تا نظام بانكداری اصلاح شود.
وی اظهار داشت: كسانی كه رانت خوار بودند از بانك ها چه امتیازهایی گرفتند، از سوی دیگر مسئله مربوط به بیكاری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: باید واحدهای تولیدی كوچك و بزرگ احیا شوند تا جوانان بیكار را حذب كنند، یكی از مهمترین عوامل فساد، همین بیكاری است.
آیت الله مكارم شیرازی خاطرنشان كرد: بیكاری معضلاتی مانند جاسوسی، قاچاق مواد مخدر، سرقت، جرم و جنایت و تاخیر در ازدواج را به دنبال دارد.
این مرجع تقلید گفت: شما در قلب مسائل سیاسی قرار دارید و می دانید اوضاع چگونه است، در این شرایط خیلی باید مراقب باشید و كمترین اشتباه بزرگترین خسارت است.
وی ادامه داد: تنگ نظری در مسائل جناحی ممكن است از بزرگترین خسارت ها باشد، باید وسیع تر فكر كنیم و مردم را در نظر بگیریم و در سایه آن همه چیز درست می شود.
محمدرضا عارف امروز (یكشنبه) در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو كرد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید