Performancing Metrics

فعاليت احزاب براي امنيت و اقتدار ملي ضروري است | اتاق خبر
کد خبر: 340765
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 23:45
مديركل سياسي وزارت كشور:
مديركل سياسي وزارت كشور فعاليت احزاب را به منظور تقويت پايه هاي امنيت ، قدرت داخلي و اقتدار ملي ضروري عنوان كرد.

اتاق خبر - محمدامين رضازاده روز يكشنبه در نشست با فعالان سياسي ،نمايندگان و دبيران احزاب استان در سمنان افزود: در حاليكه دكتر روحاني رئيس جمهوري و دولت تدبير و اميد مطرح كننده نظريه تعامل با دنيا و سياست برد- برد است و در موضوع هسته اي با دنيا به تفاهم رسيديم، بايد بدانيم تقويت احزاب در داخل كشور نيز برطرف كننده اختلافات قومي، قبيله اي، طايفه اي، شهرستاني و بخشي است و از اين مسير تقويت كننده اقتدار ملي محسوب مي شود.
وي اختلافات مذهبي، فرقه اي ،منطقه اي و قبيله اي را مُخل امنيت داخلي كشور برشمرد و تصريح كرد: در شرايطي كه ايران اسلامي تهديد خارجي ندارد و در حل مشكلات منطقه اي نقش تعيين كننده دارد، فعاليت احزاب مي تواند از اختلافات مختلف دروني جلوگيري كند.
وي با تشبيه عرصه سياست به اقتصاد و وجود قاچاق در اقتصاد زيرزميني ،افزود: همانگونه كه در مقابله با قاچاق هميشه افراد اصلي كه آسيب جدي را وارد مي كنند پنهان هستند، در عرصه سياست نيز عده اي مي خواهند احزاب فعال نباشند، تا به صورت شبانه و محفلي به عنوان مثال يك مسئول انتخاب شود.
رضازاده با اشاره به به نتيجه رسيدن برجام، گفت: هيچ حزب و صنفي عليه برجام موضع نگرفت و با مشاركت فعال در انتخابات مخالف نكرد كه اين امر نشان بلوغ سياسي در كشور است.
وي با بيان اينكه ايران اسلامي در يك موضوع مهم مانند مذاكرات هسته اي با قدرتهاي دنيا به توافق رسيد، ادامه داد: بايد فعاليت احزاب و رسانه ها را به سود منافع ملي بدانيم و در مسايل داخلي كشور نيز با توجه به اشتراكات به نتيجه برسيم.
مديركل سياسي وزارت كشور به رويكرد مثبت دولت تدبير و اميد نسبت به فعاليت احزاب اشاره و خاطرنشان كرد: با مديريت دولت يازدهم و با حدود 50 تا 60 نشست مسئولان وزارت كشور، خانه احزاب پس از10 سال تعطيلي به دليل برخي بي تدبيري مسئولان و اختلافات دروني، با فعاليت سه طيف اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل و مديريت يكساله هر طيف، فعاليت خود را از سر گرفت.
وي، پذيرش رقابت، رعايت قوانين، پرهيز از التهاب و ستيزهاي سياسي، نهادينه كردن ساختارهاي حزبي، نهادينه كردن پيوند احزاب با بدنه اجتماعي، آموزش، ارتقاي فرهنگ مشاركت‌جويي در جامعه، گذراندن روال قانوني از سوي احزاب در ايجاد دفاتر شهرستاني و ... را مهمترين انتظارات از احزاب در شرايط كنوني كشور عنوان كرد.
مديركل سياسي وزارت كشور با اشاره به وجود 242 حزب در كشور گفت: اين تعداد حزب از نظر كمي در دنيا بي نظير است، ولي فعاليت آنها از نظر كيفي و حرفه اي، جابه جايي هاي دروني، برگزاري انتخابات دروني و ايجاد شعبه هاي شهرستاني، مطلوب نيست.
در اين نشست با حضور محمدرضا ميرزايي معاون سياسي امنيتي، مهدي بندرآبادي مديركل دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري و سيدعباس دانائي فرماندار سمنان، نمايندگان و دبيران احزاب و فعالان سياسي استان، به بيان ديدگاه ها، خواسته ها و مشكلات فعاليت احزاب در استان سمنان پرداختند.
لزوم پذيرش احزاب از سوي دولت، مثبت دانستن حزبي بودن مسئولان، ايجاد اتاق فكر و مشاوره براي استاندار با حضور دبيران احزاب استان سمنان، تمركز بر اشتراكات احزاب و دوري از ستيزه هاي سياسي، كمك به فعاليت احزاب، لزوم مشاوره گرفتن مسئولان شهرستانها از فعالان احزاب، توجه به ساختارگرايي و قانون گرايي در احزاب و .. مهمترين مسائل مطرح شده از سوي نمايندگان و دبيران احزاب و طيف هاي سياسي استان سمنان در اين نشست بود.
هفت حزب به طور رسمي و با گذران مراحل قانوني، در استان سمنان فعاليت دارند.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید