Performancing Metrics

علاج‌بخشی سد گتوند همچنان در مسیر مطالعات | اتاق خبر
کد خبر: 340864
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 13:34
مدیریت مصرف و انتقال آب از حوضچه های تبخیری به عنوان علاج بخشی سد گتوند به تصویب نهایی رسید اما همچنان پس از گذر زمان نسبتا طولانی این علاج بخشی زیر ذره بین مطالعه باقی مانده است.

اتاق خبر: سید محمدرضا رضا زاده مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، در خصوص دو طرح تصویب شده در زمینه‌ی علاج‌بخشی سد گتوند با عناوین مدیریت مصرف و انتقال آب به حوضچه‌های تبخیری اظهار کرد: مدیریت مصرف راهکار همیشگی این سد بوده است، اما در بخش انتقال آب مطالعات مراحل خود را طی می‌کنند.

وی در مورد زمان اجرایی شدن نتایج مطالعات گفت: امیدواریم امسال مطالعات این سد به انجام برسد و بتوانیم کار اجرایی آن را آغاز کنیم.

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به آخرین مراحل علاج‌بخشی سد گتوند عنوان کرد: در حال حاضر سد گتوند وضعیت خوبی دارد و همان گونه که در سیلاب اخیر در استان خوزستان شاهد بودیم گتوند نقش موثری در کاهش جریان آب از سمت شاخه کارون تا آبی که از سمت دز سرریز شده بود داشت.

به گفته رضا زاده اگر سد گتوند وجود نداشت آب شاخه دز و کارون روی هم انباشته می‌شد و به طور قطع خسارات بیشتری به آن محل وارد می‌شد.

وی تصریح کرد: اگر در شاخه دز نیز مشابه شاخه کارون مخازنی داشتیم قطعا می‌توانستیم بیش از این اعمال مدیریت کنیم و میزان خسارت‌ها کاهش چشم‌گیری می‌یافت.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید