Performancing Metrics

طرح آزادسازی حریم رودخانه‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 340995
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 18:48
معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه حاضریم بسیاری از پروژه‌های سدسازی را متوقف کنیم، گفت: ۳۰ هزار کیلومتر از رودخانه‌های کشور به منظور عبور سیلاب آزادسازی می‌شود.

اتاق خبر: رحيم ميداني، بيش از ۵۰ سال از تصويب قوانين مربوط به رودخانه‌ها در كشور مي‌گذرد اما تاكنون حتي ۲۵ درصد از مجموع طول ۱۴۶ هزار كيلومتري رودخانه‌ها آزادسازي حريم و تعيين بستر نشده است.

معاون وزير نيرو با تاکید بر اینکه حريم ۳۰ هزار كيلومتر از رودخانه هاي كشور به منظور عبور سیلاب ها در برنامه ششم آزادسازي مي شود، اظهارداشت: در برنامه پنجساله ششم توسعه كشور ۳۰ هزار كيلومتر از رودخانه‌هاي كشور آزادسازي حريم و تعيين بستر مي‌شود كه حداقل به ۲۰ هزار ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

وی تاكيد كرد: نياز امروز كشور در عرصه آب، انجام اقدامات پيشگيرانه و طراحي سيستم‌هاي هشدار است كه به طور نمونه مورد دوم با بروزرساني و تامين تجهيزات و ابزارهاي اندازه‌گيري در سازمان هواشناسي با صرف هزينه دو هزار ميليارد ريالي قابل دستيابي است.

میدانی با بيان اينكه منابع آب زيرزميني افزون بر ۵۰ درصد مصارف كشور را تشكيل مي‌دهد، تصريح كرد: وزارت نيرو حاضر است بسياري از پروژه‌هاي سدسازي در كشور را متوقف كرده و در عوض در زمينه مديريت آب‌هاي زيرزميني هزينه كند.

معاون وزير نيرو با اشاره به كُندي روند آزادسازي حريم و تعيين بستر رودخانه‌هاي كشور، تاكيد كرد:‌ بي‌توجهي مسئولان و شهرداري‌ها در داخل شهرها عامل اصلي اين مسئله است و شهردار تهران براي برچيده‌شدن هرگونه ساختمان و سازه با اعلام وزارت نيرو در حريم رودخانه‌ها اعلام آمادگي كامل كرده است.

اين مقام مسئول در وزارت نیرو، تخصيص بودجه و اعتبارات و تامين اولويت‌هاي وزارت نيرو در مهندسي رودخانه‌ها را همراه با تخصيص اعتبارات عامل اصلي تحقق اين مهم برشمرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید