Performancing Metrics

پیگیری شش پروژه اقتصاد مقاومتی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات | اتاق خبر
کد خبر: 341289
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 15:55
دوازدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور محمود واعظی جهت پیگیری شش پروژه کلان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

اتاق خبر: دوازدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته با حضور دکتر واعظی و با موضوع پیگیری شش پروژه کلان این وزارت در ساختمان سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این جلسه که در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری برای عمل به سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی و نیز عملیاتی کردن شعار سال 95 مبنی بر "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" برگزار می‌شود معاونین و مدیران کل وزارت ارتباطات نیز حضور داشتند.

افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات به 20 مگابیت بر ثانیه و حمایت از توسعه مراکز داده به شبکه توزیع محتوا، پروژه دولت الکترونیک و همراه، پروژه ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی، پروژه ایجاد یک کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات، پروژه دو برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی و سامان‌دهی منابع کمیاب ملی از قبیل طیف فرکانس از مهم ترین این پروژه‌ها است.

واعظی در این جلسه با اشاره نزدیک شدن به مرحله اول از رونمایی درگاه الکترونیک دولت اعلام کرد: مسئولین باید با جدیت کار خود را در این زمینه ادامه دهند و باید تمام مشکلات باقی مانده تا پایان مرحله رونمایی برطرف شود.

وی همچنین افزود: انتظار مردم در ارتباط با دولت الکترونیک این است که بعد از چند سال خدمات قابل قبولی را احساس کنند و مسئولین امر نیز باید این نکته در در نظر داشته باشند که بعد از رونمایی از این درگاه احتمال هرگونه خطری برای این درگاه وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: لذا در این زمینه باید ابزاری جایگزین هم انتخاب شود که در مواقع اضطراری بتوان از آن ها استفاده کرد و مردم نیز متوجه ایرادی در این درگاه نشوند.

واعظی در پایان با اشاره به میزان پیشرفت درگاه دولت الکترونیک خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند امید را در دل مردم بیش از قبل نمایان کند و ما نیز برای این موضوع اهمیت خاصی قایل خواهیم بود و جلسات متعدد در این باره نیز بیانگر همین مسئله است.

منبع:ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید