Performancing Metrics

نیسان ماکسیما اس آر ۲۰۱۶ ، یک سدان اسپرت واقعی ؟ | اتاق خبر
کد خبر: 341423
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 21:05
خودروساز ژاپنی در عرضه نسل سوم ماکسیما یک چهار در اسپرت کامل را با نشان ۴DSC روانه بازار کرد. اکنون و در نسل هشتم، نیسان دوباره با یک سدان لوکس متوسط اسپرت به مصاف رقیبان رفته است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از motortrend ، وقتی در سالهای ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۴ نسل اول داتسون ۸۱۰ ماکسیما وارد بازار آمریکای شمالی شد یک سر و گردن بالاتر از انواع مدل های ۸۱۰ دولوکس بود. با وجود اینکه نسل دوم (۸۸-۱۹۸۵) به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شد، خودروساز ژاپنی در عرضه نسل سوم ماکسیما یک چهار در اسپرت کامل را با نشان ۴DSC روانه بازار کرد. اکنون و در نسل هشتم، نیسان دوباره با یک سدان لوکس متوسط اسپرت به مصاف رقیبان رفته است.

۲۰۱۶-Nissan-Maxima-SR-rear-three-quarter-in-motion-02-e1462570637481

حالا باید دید نیسان مثلا در برابر حریفی مثل دوج چارجر V6 چه در چنته دارد.

زمان برگزاری رقابت بین یک چهار در اسپرت در مقابل یک دیفرانسیل عقب مانند دوج چارجر رسیده است. یک مرور سریع : دیفرانسیل جلوی ما، نیسان ماکسیمای اس آر با ۳۰۰ اسب قدرت و ۳۵۴۴ پوند وزن در زمان ۶ ثانیه از ۰ به ۶۰ مایل رسیده و یک چهارم مایل را در ۱۴٫۵ ثانیه با سرعت ۹۹٫۳ مایل در ساعت طی میکند. خط ترمز ماکسیما از سرعت ۶۰ مایل ۱۲۵ فوت بوده و یک دور پیست ۸ شکل را در ۲۶٫۶ ثانیه با شتاب جی متوسط ۰٫۶۹ پشت سر میگذارد.

۲۰۱۲-dodge-charger-sxt-front-view-in-motion1

در مقام مقایسه دوج چارجر SXT پلاس با ۴۱۰۷ پوند وزن و ۲۹۲ اسب بخار قدرت و پیشرانه V6 3.6 لیتری و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک از شتاب ۰ تا ۶۰ مایل ۶٫۶ ثانیه برخوردار بوده و در این سرعت ۱۲۱ فوت خط ترمز دارد. مسافت یک چهارم مایل را در ۱۵٫۱ ثانیه و با سرعت ۹۵٫۲ طی میکند و در آزمون پیست ۸ شکل زمان ۲۶٫۹ ثانیه و شتاب جی متوسط ۰٫۶۶ را به ثبت رساند. با وجود کندتر بودن در مسیر مستقیم، چارجر دیفرانسیل عقب در آزمون پیست ۸ شکل تقریبا رکوردی برابر با ماکسیمای دیفرانسیل جلو ثبت کرد. و طبیعتا جای تعجب بود اگر دیفرانسیل عقب چارجر میتوانست رکورد بهتری نسبت به ماکسیما در شتاب گیری به جا بگذارد.

قیمت یک دوج چارجر SXT 2016 دیفرانسیل عقب در گروه خودروهای لوکس اندکی کمتر از ۳۷۰۰۰ دلار است که با یک مقایسه ساده متوجه میشویم ۱۷۵۰ دلار کمتر از قیمت نیسان ماکسیمای اس آر می­باشد. مصرف سوخت ترکیبی چارجر به گواهی آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا ۱۹٫۳۱ مایل بر گالن است که ماکسیما در این زمینه عدد ۲۲٫۳ مایل بر گالن را به خود اختصاص داده است. حتی قیمت دوج چارجر R/T با پیشرانه ۵٫۷ لیتری V8 ، ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۵ پوند فوت گشتاور از زیر ۳۵۰۰۰ دلار شروع میشود که هنوز برای یک زوج جوان گزینه مناسب تری در رده قیمتی ماکسیما است. البته با توجه به قدرت بیشتر چارجر R/T هزینه سوخت آن نیز بیشتر خواهد شد و مصرف آن به ۱۶٫۲۵ مایل بر گالن میرسد. در خصوص کارایی R/T بعد از آزمایش سال ۲۰۱۵ مجله ایت اسپید آزمایشی دیگری در مورد آن انجام نداده ایم.

پس از اینکه کیلومتر شمار ماکسیما عدد ۱۸۰۰۰ مایل را نشان داد کم کم برخی دردسرها در آن آشکار میشود. یکی از چالش هایی که داشتم درباره استارت دکمه ای هنگام استفاده از سیستم ورود بدون کلید بود. بعضی مواقع پس از اینکه خودرو با استفاده از دکمه تعبیه شده روی دستگیره در و سوییچ درون جیبم باز میشود، خودرو قادر به شناسایی کلید نبوده و بنابراین از استارت خوردن جلوگیری میکند. این مشکل فقط پس از باز و بسته کردن قفل با استفاده از ریموت سوییچ برطرف میشود.

گاهی اوقات هم هنگام استفاده از استارت از راه دور، هنگام فشار دادن دکمه مربوطه خودرو کلید را نمیشناسد. چند بار هم درب با استفاده از دکمه روی دستگیره باز نشده و حتما باید دکمه روی ریموت فشار داده شود. با این وجود برگه سرویس ۱۵۰۰۰ مایل نشان میدهد که باتری ریموت تعویض شده ولی مشکل کماکان باقی است ! ظاهرا باید در سرویس بعدی از تعمیرکار بخواهم که برنامه ریموت را عوض کند.

منبع : اخبار خودرو

نظرات
ADS
ADS
پربازدید