Performancing Metrics

احترام به ديگران بايد سرلوحه رفتاري احزاب قرار گيرد | اتاق خبر
کد خبر: 341549
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 09:59
فرمانداركرج :
معاون استاندار البرز و فرماندار ويژه كرج از احزاب به عنوان چرخ دنده هاي دموكراسي نام برد و گفت: احترام به ديگران بايد سرلوحه كاري و رفتاري احزاب قرار گيرد.

اتاق خبر - محمد تقي ايراني روز چهارشنبه در ديدار با اعضاي حزب اعتدال و توسعه كرج افزود: احزاب ، خواسته ها و مطالبات به حق افراد جامعه را از مجراي جرياني سازمان يافته به گوش مسئولان مي رسانند و براي تحقق اين خواسته ها از مسير صحيح و قانوني اقدام مي كنند.

وي ادامه داد: كار حزبي، به معناي كار جمعي و گروهي است و هويت مشتركي كه در يك گروه ايجاد مي شود، مي تواند منشاء بروز ديدگاه هاي توسعه يافته تر و كامل تري شود.
ايراني، با اشاره به ضرورت فعاليت احزاب براي اداره كشور بر مبناي عقلانيت، تاكيد كرد: اگر مي خواهيم كشور بر مبناي عقلانيت اداره شود، بايد فعاليت احزاب به صورت سازمان يافته و بر پاي مشاركت مردم انجام پذيرد.
فرماندار كرج با تاكيد بر نقش آموزش در احزاب گفت: احزاب بايد با آموزش اعضاي خود، آستانه تحمل افراد و گروه هاي سياسي را براي نقدپذيري بالا ببرند، چراكه تنها از مجراي آموزش مي توان احترام به عقايد و آراء ديگران را در افراد نهادينه كرد.
ايراني افزود: آموزش هاي حقوق و تكاليف شهروندي، حقوق بين الملل و ساير موضوعات نظير حقوق زنان و كودكان اگر در قالب فعاليت احزاب به مردم آموزش داده شود، مي تواند موجب رشد آگاهي در جامعه شود.
معاون استاندار البرز در ادامه به نقش بنيان مردم نهاد حزب در توانمندي و پايدار بودن آن تاكيد كرد و گفت: اگر حزبي برخاسته از اراده مردم و با هدف توسعه كشور تشكيل شود، بدون شك هرگز دچار افراط و تفريط نشده و به اندازه جايگاه مردمي اش در قدرت سياسي سهم خواهد داشت.
وي حضور دلسوزانه مردم در اموري كه مربوط به خودشان است، را مهمترين و اثرگذارترين عامل موفقيت فعاليت هاي مردمي دانست و گفت: يكي از اثرگذارترين مجراهاي ارتقاء فرهنگ سياسي مشاركت جويانه آگاهانه ، كه منجر به انتخاب افراد شايسته در انتخابات مي شود ، مشاركت مردم در فعاليت هاي حزبي است. بنابراين احزابي كه با مشاركت عمومي مردم تشكيل مي شوند ، پايداري و اقتدار بيشتري در جامعه خواهند داشت.
معاون استاندار البرز در بخش ديگري از سخنان خود به چرخش نخبگان به عنوان يكي از مهمترين عوامل توسعه جامعه اشاره كرده و گفت: چرخش نخبگان موجب شايسته سالاري ، بروز خلاقيت ها و ايده هاي نو مي شود كه در نهايت رشد و توسعه جامعه را به همراه دارد.
وي افزود: در جوامع مردمسالار، نيروها و جريان هاي سياسي، در قالب احزاب تبلور مي يابند و اين احزاب هستند كه با شناسايي و معرفي افراد خلاق و توانمند به مردم،زمينه را براي انتخاب اصلح و چرخش نخبگان ايجاد كرده و جامعه را به سوي شايسته سالاري پيش مي برند.
وي اضافه كرد: همانطور كه در جامعه بر عدالت اصرار داريم، بايد بر چرخش نخبگان نيز اصرار داشته باشيم.
فرماندار كرج همچنين حضور احزاب در كرج را يكي از مهمترين عوامل اثرگذار در ايجاد هويت مشترك بومي در اين كلانشهر ارزيابي كرد و گفت:برخلاف آنچه از سوي برخي سياه نمايي مي شود، كرج شهر بي هويتي نيست، بلكه به واسطه حضور اقوام مختلف از كشور، شهري پرهويت است كه مي بايست اين هويت هاي گوناگون به يه گفتمان مشترك تحت عنوان هويت 'كرجي' برسند.
وي اضافه كرد: احزاب مي توانند با تاكيد بر نقاط قوت و ويژگي هاي كلانشهر كرج ، درك و گفتمان مشتركي براي هويت سازي اين شهر ايجاد كنند كه در نهايت موجب انسجام و وحدت بيش از پيش اقوام مختلف در كرج مي شود.
ايراني، تاكيد كرد: همه گروه هاي فعال مدني، بايد در مقابل سياه نمايي هاي ناآگاهانه برخي افراد ، بايستند و اجازه ندهند چهره اين شهر كه يكي از مهمترين و اثرگذارترين كلانشهرهاي كشور است ، خدشه دار شود.
وي ارائه آمارهاي نادرست از وضعيت آسيب هاي اجتماعي در كرج را يكي از بي اخلاقي ها براي سياه نمايي كرج دانست و تاكيد كرد: اين وظيفه نهادهاي مدني است كه با ارائه تصوير صحيح از شهر، مانع از آسيب ديدن هويت اين كلانشهر شوند.
***برجام سياست نظام و مجري آن دولت تدبير و اميد بوده است
معاون استاندار البرز در بخش ديگري از سخنان خود به ضرورت همدلي احزاب زير پرچم نظام مقدس جمهوري اسلامي تاكيد كرده و گفت: احزاب نظام جمهوري اسلامي، بايد دقت داشته باشند كه همه آنها با رعايت اصول نظام و تكيه بر آرمانهاي انقلاب اسلامي فعاليت مي كنند و اساس تشكيل آنها توسعه كشور است . بنابراين تفاوت در ديدگاه آنها، نبايد موجب برهم خوردن تعادل و انسجام كشور گردد.چراكه فلسفه وجودي احزاب و ساير نهادهاي مدني، ايجاد آرامش در جامعه و وحدت و همدلي است تا در سايه اين انسجام، مسير توسعه كشور هموار شود.
معاون استاندار البرز اضافه كرد: بايد بپذيريم كه در اداره امور كشور نظرات مختلفي وجود دارد و اين تكثر به نفع جامعه است. ولي وحدت خود را نيز بايد حفظ نماييم.
وي با اشاره به اينكه يكي از مواردي كه احزاب و گروه هاي سياسي مي بايست براي حفظ اقتدار و انسجام كشور مدنظر داشته باشند، موضوع پيروزي برجام و رفع تحريم هاي بين المللي در كشور است.
وي اضافه كرد: اگرچه ديدگاه هاي متفاوتي در زمينه اجراي برجام وجود داشته، اما پس از تاييد نهائي مقام معظم رهبري همه بايد نسبت به اجراي برجام كه سياست نظام بوده، توسط دولت تدبير و اميد به انجام رسيده است، تمكين كرده و اكنون براي استفاده از فرصت بدست آمده از اين ظرفيت در مراودات اقتصادي با جهان منافع ملي را مد نظر داشته باشيم.
فرماندار كرج ابراز اميدواري كرد كه حزب اعتدال و توسعه، در تحقق اهداف خود از جمله حفظ و حراست از اقتدار اركان نظام ، تقويت وفاق ملي، ارتقاء امنيت سياسي، فرهنگي و اقتصادي در جامعه، نهادينه كردن مشاركت سياسي مردم و دفاع از حقوق مردم ، موفق و پيروز باشد.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید