Performancing Metrics

دولت ۱۰۷ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار است | اتاق خبر
کد خبر: 341613
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 13:06
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کشور از بدهی ۱۰۷ هزار میلیارد تومانی دولت به بانک‌ها خبر داد و گفت: تنها ۲۳ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به بانک ملی تعلق دارد.

اتاق خبر: عبدالناصر همتی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه برجام بستر فعالیت بانک‌ها را باز کرده است، اظهار کرد: برکات برجام در رونق امور بانکی کشور ملموس است.

وی از بدهی ۱۰۷ هزار میلیارد تومانی دولت به بانک‌ها خبر داد و گفت: تنها ۲۳ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به بانک ملی تعلق دارد.
 
مدیرعامل بانک ملی ایران با تأکید بر اینکه بانک‌ها دچار کمبود سرمایه هستند، افزود: بسیاری از بانک‌ها برخلاف ۵ سال گذشته به دوران رکود و زیان دهی رسیده‌اند.
 
وی با تأکید بر اینکه رونق تولید در گرو حمایت از بانک‌هاست، گفت: متأسفانه انتظارات از بانک‌ها بالاست و همین موضوع جو عمومی را علیه آن‌ها کرده است.

همتی با اشاره به مشکلات عدیده بانک ملی در یک دهه گذشته گفت: پس از قضیه اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی خسارات زیادی به بانک ملی وارد شد.
 
وی با اشاره به تعهدات و تسهیلات تکلیفی بانک ملی، افزود: در دو سه سال اخیر به دلیل تحریم‌های خارجی و تعهدات ارز، زیان سنگینی به بانک ملی وارد شد و به تبع آن سود تسهیلات برای جلوگیری از ورود پول به بازار سکه و ارز بالا رفت.
 
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اقدامات دولت برای احیای بانک ملی، گفت: در دولت جدید اقداماتی برای احیای بانک صورت گرفت و خوشبختیم که اعتماد مردم به بانک ملی هنوز برقرار است و بیش از ۶۰ میلیون ایرانی در بانک ملی حساب دارند.
 
وی از ارائه ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج سال گذشته پرداخت شد.

همتی، گزارشی از تسهیلات ویژه‌ای که به طلاب حوزه علمیه داده شده است اشاره کرده و گفت: بیش از دو هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه به هشت هزار نفر در قم داده‌ایم که بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج، ارائه ۲ فقره وام مسکن به طلاب، هزار و ۸۰۰ وام مسکن به طلاب و ۶۰۰ فقره وام به اساتید حوزوی از جمله این وام هاست.

وی با ابراز خرسندی از اینکه بانک ملی به جایگاه اصلی خود بازگشته است، گفت: بیش از ۴۵ هزار کارمند این بانک در یک دهه اخیر با ایجاد رشد ۲۴ درصدی اعتبار و اعتمااد مردم را جلب کرده‌اند.
 
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کشور با اعلام اینکه بیش از ۸۷ درصد تأمین مالی در کشور توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد، گفت: بانک‌ها نقش اساسی در ترویج و توسعه اقتصاد مقاومتی دارند.

وی با تأکید بر اینکه راه توسعه در حمایت از بانک‌ها می‌گذرد، گفت: برخی از بانک‌ها با ورود به کارهای تجاری و سفته بازی سیستم بانکی را زیر سئوال برده‌اند.

همتی با بیان اینکه بانک‌های کشور پس از برجام جایگاه از دست رفته بین المللی خود را بازیافته‌اند، ادامه داد: بانک ملی با بیش از ۶۰ میلیون مشتری و ۴۰ هزار تراکنش روزانه نقش اساسی در رشد و توسعه مالی کشور دارد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید