Performancing Metrics

مقام اروپایی از کاهش تعداد تروریست های اروپایی خبر داد | اتاق خبر
کد خبر: 341720
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 19:19
«ژیل دو کرشوو» (Gilles de Kerchove) هماهنگ کننده اروپایی اقدامات ضد تروریستی، بدون ارائه آماری مشخص، از کاهش تعداد موارد پیوستن به گروه های تروریستی خبر داد.

اتاق خبر - به گزارش تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، کرشوو امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با رادیو «فرانس انفو»، بدون ارائه آمار، گفت: تعداد افرادی که از اروپا به گروه های تروریستی می پیوندند به معنای واقعی کاهش یافته است.
وی همچنین از «پیشرفت قابل توجه» اروپا در «تلاش برای منصرف کردن و حتی بازداشت» افرادی که قصد پیوستن به گروه های تروریستی را دارند، سخن گفت.
این مقام اروپایی اعلام کرد: نگرش ترکیه به این مساله (پیوستن افرادی از اروپا به گروه های تروریستی) هشیارانه تر از پیش شده است.
وی همچنین با استقبال از ایجاد «مرکز اروپایی ضد تروریستی» در لاهه در ژانویه گذشته، افزود: تا کنون ده ها مورد بررسی اطلاعات و داده ها در میان کشورهای عضو این گروه، صورت گرفته است. همچنین تیمی برای پشتیبانی تحقیقات پاریس و بروکسل به منظور کشف هسته های تروریستی در اروپا، فعالیت می کند.
هماهنگ کننده اروپایی اقدامات ضد تروریستی، همچنین با اشاره به آغاز رسیدگی به پرونده موسوم به «وِرویه» در دادگستری بروکسل، گفت: بلژیک دیگر همانند آنچه رسانه ها عنوان می کنند، کشوری شکست خورده نیست.
وی همچنین انهدام شبکه تروریستی فعال در پاریس و بروکسل را موفقیت تشکیلات اطلاعاتی و پلیس بلژیک خواند و افزود: متاسفانه نتوانسته ایم همه عوامل را بازداشت کنیم اما درک ما از عملیات داعش در اروپا افزایش یافته است.
پرونده این هسته تروریستی که در ژانویه (دی/ بهمن) گذشته در شهر «وِرویه» (Verviers) در شرق بلژیک متلاشی شد، به نام همین شهر نامیده می شود. روند دادرسی این پرونده مربوط به متهمان به طراحی حمله های تروریستی پاریس و بروکسل از روز دوشنبه آغاز شد.
در حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس که ضعف تبادل اطلاعات در مورد تروریست ها را در اروپا به نمایش گذاشت، فرانسه برای نخستین بار در تاریخ خود هدف عملیات انتحاری قرار گرفت.
در جریان این حملات که گروه تروریستی «داعش» مسوولیت آن را برعهده گرفت، 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند.
در حملات تروریستی بروکسل شامل انفجار بمب در فرودگاه و یک ایستگاه مترو در بروکسل در 22 مارس (3 فروردین)، دست کم 31 نفر کشته و حدود 300 نفر مجروح شدند.
گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله را نیز پذیرفت و این در حالی بود که همه عوامل این حمله ها فرانسوی و بلژیکی بودند.
با آغاز ناآرامی های سوریه در سال 2011 میلادی، تعداد قابل توجهی از افراط گرایان از کشورهای غربی به سوریه رفتند و با پیوستن به گروه های تروریستی ابعاد درگیری ها در این کشور را گسترش دادند.
کشورهای اروپایی که در آغاز ناآرامی های سوریه از مخالفان دولت این کشور حمایت کرده بودند، امروز بشدت از اقدام های تروریستی افرادی که از صحنه ناآرامی های سوریه به کشورهایشان بازمی گردند و به اقداماتی چون جذب نیرو برای تروریست ها و حملات تروریستی دست می زنند، نگرانند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید