Performancing Metrics

بررسی بی ام و سری ۷ مدل ۲۰۱۶ | اتاق خبر
کد خبر: 341916
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1395 - 10:31
سری ۷ در جیب خود فهرست بلندی از فناوری ها را حمل میکند که نه تنها رقبای جدید و قدیمی را شرمنده خواهد کرد، بلکه در سایه آنها را تهدید نیز میکند

به گزارش اتاق خبر به نقل از عصر خودرو آینده نگری افراطی و سنت گرایی سرسختانه بی شک دو مکتب فلسفی متضاد یکدیگرند. اما نسل جدید بی ام و سری ۷ پیرو کدام یک از آنها است؟ یک سدان باوقار با غرور و تکبر یک اس یو وی، درست مثل آنتونیو فارگاس در مراسم انتخاب مرد سال نشریه GQ . خودرویی که در نمای بیرونی کاملا از مد پیروی میکند اما در داخل اتاق انرژی یک هویت ناب احساس میشود.

BMW 7-Series

BMW 7-Series

به گزارش اخبار خودرو ، سری ۷ در جیب خود فهرست بلندی از فناوری ها را نیز حمل میکند که نه تنها رقبای جدید و قدیمی را شرمنده خواهد کرد، بلکه در سایه شعار معروف خودروساز مونیخی آنها را تهدید نیز میکند : « نهایت یک خودرو ». همین احساس دلپذیر است که ماه ها بعد مرا قادر خواهد ساخت تا خاطراتم درباره رانندگی با سری ۷ را به یاد بیاورم.

خب، در همین احوال بذارید ببینیم چه چیزی در اختیار داریم. یک ۷۳۰d با تودوزی و تیونینگ ام پاور که سومین خودروی قدرتمند در فهرست ۱۴ تایی انگلستان است، با قیمت پایه ۶۸۱۸۰ پوند که رنگ آن مثل یاقوت کبود میدرخشد و صندلی های ماساژور آن با چرم سیاه ناپا پوشیده شده است. امکانات برای این خودرو به وفور وجود دارد اما وقتی ما را با فهرست آپشن های کامل آن تنها بگذارند برای چند لحظه خودمان را بینوا تر از آن احساس میکنیم که بتوانیم ۸۴۴۶۵ پوند برای همه آنها بپردازیم.

حالا ببینیم برای داشتن این امکانات چقدر باید سلفید ! ۲۴۶۶ پوند برای سیستم دستیار راننده (شامل هشدار حرکت بین خطوط، محدود کننده هوشمند سرعت، کروز کنترل فعال، حرکت خودکار (stop and go) و کمک فرمان) ، یک سری سیستم های لیزری برای رانندگی حرفه ای تر (کنترل خودکار شاسی) و ۱۵۰۰ پوند برای سیستم دید در شب (برای دیدن عابرین پیاده و حیوانات در شب). یک هزارتای دیگه هم برای رینگ اسپرت آلیاژی ۵ پره دوبل خرج کردیم که ظاهرش انگار که کثیف بود.

صحبت از کثیفی شد، اینجا یه سری خبر روغنی داریم. زیر درپوش موتور که ابعادی در اندازه یک میز بیلیارد دارد، موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توین توربودیزل قرار دارد که با ۴۵۷ پوند فیت گشتاور قطعا از نظر قدرت با ۲۶۱ اسب بخار احساس کمبود میکند. ما با یک دیفرانسیل عقب سروکار داریم (که از صداش معلومه ! اما میتونید در سری ۷ با سفارش ایکس درایو خودروتون رو چهار چرخ متحرک کنید) با یک جعبه دنده ۸ سرعته استپترونیک اسپرت که در آن به ندرت به پدال های تعویض دنده احتیاج پیدا میکنید و اصلا نیازی به اجرای عملکردهای کنترلی پیدا نمیکنید.

BMW 7-Series

BMW 7-Series

اگر فکر میکنید این موتور برای همچین خودروی بزرگ و سنگینی کم به نظر میاد پس خوب توجه کنید : ۷۳۰d اصلا هم سنگین نیست. در واقع ۱۳۰ کیلوگرم از نسل قبلی خودش سبک تر است (وزن فعلی آن ۱۷۵۵ کیلوگرم است). باید از روش ساخت به عاریت گرفته شده از « پروژه i » تشکر کرد که به فناوری هسته کربنی معروف شده است. سری ۷ از پلیمرهای تقویت شده فیبرکربن استفاده میکند که به اسکلت فولادی و آلومینیومی آن متصل شده است. پس از آن محاسبات انجام شده درباره درب ها، درب صندوق و سیستم تعلیق و … هر کدام از این بخش ها را به یک شگفتی در کیفیت سواری تبدیل کرده است.

در واقع باید گفت هرآنچه خریدار یک لیموزین طالب آن است در این بی ام و به آن دست پیدا خواهد کرد. کمک فنرهای متغیر به هر چه بهتر شدن سواری فوق العاده ای که در بالا بدان ذکر شد کمک شایانی کرده است و تعلیق بادی سری ۷ به علاوه میله های ضد چرخش الکترومکانیکی به زبان ساده یک کیفیت سواری افسانه ای را برای شما به ارمغان میاورد. شما میتوانید تنظیمات مورد نظرتان را انتخاب کنید. در حالت کامفورت شما احساس سواری یک رولز رویس را دارید اما در حالت تطبیقی خودرو خود را با سبک رانندگی شما تطبیق میدهد. دوربین های پردازنده و سیستم های ناوبری به طور مداوم تنظیمات را تغییر میدهند. یک خودروی کاملا هوشمند در اختیار شماست.

البته این سرفصل های فناوری هرگز نباید مانع از توجه به سلامت خودرو شود. هیچ کدام از صاحبان ۷۳۰d برای لذت بردن از هیجان بیشتر میله های ضد چرخش الکترومکانیکی آن را باز نمیکنند ! اما فناوری که قطعا شما را به تعجب وا خواهد داشت این است که بدانید این بی ام و مجهز به اولین نمایشگر لمسی است که برای اجرای فرامین نیاز به لمس کردن ندارد ! کافی است یک یا دو انگشت خود را در هوا تکان داده و الگوی مورد نظرتان را لمس کنید تا حسگرهای سه بعدی تعبیه شده در آینه آن را دریافت کرده و مطابق آن دستورات لازم را اجرا کنند. به عنوان مثال صدا را کم کرده یا رد تماس کنند. البته وقتی این کار را انجام میدهم احساس میکنم پیچ های آنالوگ تنظیم صدا مرا سرزنش میکردند !

ویژگی جذاب دیگری که میتوان از آن نام برد قرار گرفتن یک تبلت جدا شونده سامسونگ در کنسول وسط صندلی عقب میباشد که میتوانید با آن به خوبی کنترل پرندگان در انگری برد تمام سیستم های خودرو را کنترل کنید. حتما حیرت زده میشوید اگر بدانید با لمس این وسیله که در واقع یک گوشی هوشمند بدون قابلیت تماس است چه کارهایی میتوانید انجام دهید. به عنوان مثال میتوان خودرو را پارک نموده یا گرمکن را ۵ دقیقه پیش از ترک منزل روشن نمود.

حرف های زیادی در مورد بی ام و سری ۷ برای گفتن هست. آدم نمیدونه باید از کجا شروع کنه و متاسفانه در این مورد هیچ اشاره ای هم در دفترچه راهنما نشده است !

94105

منبع : carmagazine

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید