Performancing Metrics

پاکستان هنوز اقدامی علیه طالبان افغانستان نکرده است | اتاق خبر
کد خبر: 342134
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1395 - 11:41
اشرف غنی:
رئیس جمهور افغانستان در سخنرانی از پاکستان به شدت انتقاد کرده و گفت: با وجود تلاش افغانستان برای هدف قرار دادن رهبران طالبان پاکستان، این کشور هنوز اقدامی علیه طالبان افغانستان نکرده است.

اتاق خبر: «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان گفت: به‌ رغم درخواست مکرر دولتش، «اسلام آباد» هنوز علیه طالبان افغان اقدامی نکرده است.

رئیس جمهوری افغانستان پذیرفت که عده ای از افراد طالبان پاکستان در خاک افغانستان مستقرند. وی اما گفت که عملیات ارتش پاکستان باعث شده آنها به افغانستان فرار کنند.

وی همچنین گفت که کشورش تلاش کرده تا رهبران طالبان پاکستان را مورد هدف قرار دهد ولی افزود که در مقابل آیا دولت پاکستان تاکنون یکبار از تلاشش برای هدف قرار دادن طالبان افغانستان و یا شبکه حقانی گزارشی منتشر کرده است؟

وی خطاب به پاکستان گفت که آیا محل زندگی آنها معلوم نیست؟ آیا علنا گرد هم نمی آیند؟ و یا علنا سربازگیری نمی کنند؟ آیا بطور آشکار به آنها اسلحه و تسلیحات نمی رسد؟

غنی سپس خطاب به روزنامه نگاران گفت که پیدا کردن جواب این سوالات با شما خبرنگاران است. ولی اگر نشانی و آدرس بخواهید ما با کمال میل در اختیار شما می گذاریم.

 لازم به ذکر است که افغانستان کشور همسایه پاکستان را متهم می کند که برای مقابله با طالبان افغانستان به ویژه شبکه «حقانی» اقدامات لازم را انجام نمی دهد، ادعایی که مقامات پاکستانی بارها آن را رد کرده اند.

مقامات افغانستان همچنین پاکستان را متهم می کنند که رهبران طالبان افغانستان در خاک پاکستان پناه می گیرند؛ ادعایی که مقامات اسلام آباد آنها را نیز رد می کنند.

 علاوه بر این در جریان سخنرانی رئیس جمهور افغانستان، یکی از شرکت کنندگان که به تصمیم دولت افغانستان برای عبور خط برق آسیای میانه از راه «سالنگ» معترض بود، علیه غنی شعار داد و  وی را متهم کرد که با هزاره های افغانستان برخورد تبعیض آمیز دارد.

در این جریان میان نیروهای محافظ امنیت محلی و این فرد معترض درگیری فزیکی رخ داد و این ماموران وی را از محل سخنرانی بیرون بردند.

غنی نیز به صورت مفصل در مورد تصمیم دولت در این زمینه صحبت کرد و گفت که هر چند این تصمیم سه سال پیش گرفته شده و شاید تصمیم درستی نبوده ولی با توجه به میزان سرمایه گذاری و برنامه ریزی در این زمینه انجام شده، و تغییر آن میلیون ها نفر را در مناطق مختلف افغانستان تحت تاثیر منفی قرار خواهد داد.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید