Performancing Metrics

مردم صنعا به حضور نظامی آمریکایی در یمن نه گفتند | اتاق خبر
کد خبر: 342196
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 04:35
هزاران یمنی امروز (جمعه) با برپایی تظاهراتی در صنعا، با محکوم کردن حمله عربستان و متحدانش به یمن هرگونه حضور آمریکا در یمن را غیر قابل قبول دانستند

اتاق خبر - به گزارش پایگاه خبری شبکه المسیره یمن، تظاهرکنندگان که در خیابان 'ستین' صنعا گرد آمده بودند، همچنین با حمایت از دولت یمن برای مبارزه با تجاوزگران عربستانی، با در دست داشتن پلاکاردهایی که در آنها شعارهایی علیه عربستان و آمریکا نوشته شده بود، سیاست های آمریکا در منطقه را محکوم کردند.

شورای عالی انقلاب یمن چهارشنبه (پریروز) از مردم صنعا دعوت کرد تا در این تظاهرات ضد آمریکایی حضور یابند.
پیشتر جنبش انصارالله یمن در باره ورود نظامیان آمریکایی به خاک یمن٬ به عربستانی ها و مزدورانش هشدار داده و تاکید کرده بود که آمریکایی ها از درد و رنج مردم برای پیشبرد طرح های خود استفاده می کنند.
منابع یمنی چند روز پیش از ورود 15 بالگرد آپاچی و 5 فروند بالگرد بلک هوک ارتش آمریکا به پایگاه هوایی العند واقع در جنوب یمن خبر دادند.
همچنین حدود 200 تفنگدار دریایی آمریکا شنبه گذشته همزمان با ورود ناو هواپیمابر 'روزولت' و شش کشتی جنگی به خلیج عدن، با خودروها و تجهیزات نظامی خود وارد شهر المکلا در جنوب یمن شدند.
دولت امارات که در ائتلاف عربستان در حمله به یمن مشارکت دارد، اخیرا از دولت آمریکا مصرانه درخواست کرد در عملیات مقابله با گروه تروریستی القاعده در مناطق جنوبی یمن حضور فعال تری داشته باشد.
جنگ در یمن که یک سال از آغاز آن می گذرد، بدون داشتن هیچ نتیجه ای برای تجاوزگران، همچنان ادامه دارد. این جنگ تاکنون هزاران کشته و زخمی برجا گذاشته است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید