Performancing Metrics

مالزی بر لب پرتگاه تروریسم | اتاق خبر
کد خبر: 342249
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 10:17
آیا این سطح از خشونت به مردم مالزی هم خواهد رسید؟
در حالی که مالزی به تدریج به ورطه خشونت دینی نزدیک می شود، بنگلادش به پرتگاه آن رسیده و تروریسم در ابعاد و محافل کوچک در آنجا رواج یافته که منجر به قتل های متعدد از طریق مثله کردن شده و اشخاص مختلفی بخاطر افکار سکولار و لیبرال خود از پا در آمده اند.

اتاق خبر- تار نمای مالی میل آنلاین مالزی گزارش داد، اخیرا یک مسلمان مالائی به یک معبد هندو در ایالت ایپوه حمله کرد ولی دادستان کل کشور گفت این مرد مشکل روانی داشته است. حتی با قبول این حرف باید پرسید چرا او کارهای دیوانه وار دیگری نکرده و فقط به این معبد بی احترامی کرده؟ ابراهیم هم به بت های زمان خود حمله کرد. البته این آدم ممکن است از لحاظ ذهنی بیمار باشد ولی عوامل مذهبی پشت این اقدام قابل انکار نبوده و ممکن است آموزه های اصول گرایانه مبلغین افراطی اسلامی در زمان اقامت این فرد در مصر بر او تاثیر گذار بوده است.

در حالی که مالزی به تدریج به ورطه خشونت دینی نزدیک می شود، بنگلادش به پرتگاه آن رسیده و تروریسم در ابعاد و محافل کوچک در آنجا رواج یافته که منجر به قتل های متعدد از طریق مثله کردن شده و اشخاص مختلفی بخاطر افکار سکولار و لیبرال خود از پا در آمده اند. دولت اسلامی یا داعش مسئولیت قتل های اخیر را بر عهده گرفته و اینک این سئوال مطرح می شود که آیا این سطح از خشونت به مردم مالزی هم خواهد رسید؟

اگر 20 سال قبل این سئوال از من پرسیده می شد با صدای بلند می گفتم "هر گز" ولی اینک وضع عوض شده و نفوذ افراط گرایان اسلامی واقعا افزایش پیدا کرده است. امروزه شبکه های اسلامی بصورت 24 ساعته و در تمام طول هفته مردم را دسته جمعی شستشوی مغزی می دهندالبته قبول دارم که بسیاری از این برنامه ها مردم را تشویق به کارهای خوب می کنند، ولی اصولا ذاتا ساختار فرق گرایانه دارند، فرقه گرائی در معنی خاصی که انسان ها را جدا جدا کرده و در قالب قبیله های متخاصم در نظر می گیرد. بعضی ها ممکن است مرا متهم به ایجاد رعب و وحشت کنند ولی من معتقدم جلوگیری بهتر از درمان است، گر چه آن هم به دلیل وسعت شستشوی مغزی مردم بی نتیجه است. برای مقابله با این وضع باید چند کار کرد. باید به مردم بیاموزیم که اسلام در قالب های مختلفی وجود دارد. افراط گرایان  اسلامی از عبارات خاص خود استفاده می کنند و بنام اسلام حرف خود را می زنند در حالی که اسلام چندین نظر و صدا دارد. در نماز جمعه ها و در منابر وغیره گفته می شود که کافرها در حال توطئه علیه امت اسلام هستند. با این ادعا ها بدون تردید کودکان مسلمان در مقابل دنیا جبهه گیری می کنند.

بدون شک ما در حال حاضر در ردیف کشوری چون بنگلادش قرار نمی گیریم ولی همه قطعات لازم برای این کار وجود داشته و آماده است با ظهور مسلمانان لیبرال در مالزی، افراط گرایان اسلامی رجز خوانی خود را افزایش داده اند واین امر می تواند باعث بروز خشونت شود.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید