Performancing Metrics

برجام هزینه های تحمیلی بر کشور را مرتفع کرد | اتاق خبر
کد خبر: 342412
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 14:51
در همایش برجام و اقتصاد مقاومتی اعلام شد:
ظریف گفت: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدید برای بهره‌برداری از برجام در سایه اقتصاد مقاومتی را مورد تبادل نظر قرار دهیم. در شرایط جدید همه تلاش‌های سفرا می‌بایست در راستای پیشبرد توسعه اقتصادی کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم

اتاق خبر- در سالی که از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گرفته است، همایش دو روزه‌ سفرا و رؤسای برخی از نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مربوط با موضوع «برجام و اقتصاد مقاومتی: فرصت ها و ظرفیت ها» صبح امروز آغاز بکار کرد. قرار است در اولین روز همایش سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ، پس از سخنرانی محمدجواد ظریف، علی اکبر صالحی و سید عباس عراقچی، برخی از مقامات اقتصادی دولت از جمله محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و علی طیب نیا وزیر اقتصاد ودارایی در جمع سفرا سخنرانی کنند .

لازم به ذکر است، رؤسای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در جریان این نشست دو روزه، با استماع نقطه نظرات و دیدگاه مقامات ارشد دستگاه های اجرایی کشور، در خصوص راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و چگونگی رفع موانع آن تبادل نظر کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود در آغاز این همایش، گفت: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدید برای بهره‌برداری از برجام در سایه اقتصاد مقاومتی را مورد تبادل نظر قرار دهیم. در شرایط جدید همه تلاش‌های سفرا می‌بایست در راستای پیشبرد توسعه اقتصادی کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم متمرکز شود و مردم در عمل،‌ آثار و نتایج برجام را احساس کنند.

وی با تشریح رویکرد مخالفان توافق برجام در آمریکا، اظهار کرد: برخی مخالفان برجام که سابقه طرفداری از رژیم صهیونیستی در آمریکا دارند سعی نمودند با اعمال دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه خویش روند کند ساختن نتایج توافق برجام را دنبال کنند. این رویکرد مخالفان، نیازمند هوشیاری و طراحی‌های جدید برای خلق چشم‌اندازهای جدید و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران است.

 ظریف همچنین با تبیین ضرورت واقع‌بینی در ارائه تصویر منصفانه از نتایج بدست آمده در پرتو برجام،‌ گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی نیاز به ارائه گزارش دقیق و واقعی نسبت به تلاش‌های به عمل آمده برای تبلور آثار توافق برجام در حوزه بانکی و مالی و اطلاع‌رسانی شایسته نسبت به واقعیت‌های جاری حاکم بر فرآیند برجام می‌باشیم و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در ارائه این رویکرد و گشایش های جدید نقش بارز و اساسی دارند.

ارتقاء موقعیت اتمی کشور

در ادامه علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز ضمن تشریح جزئیات فنی توافق برجام در خصوص فرصت‌های به وجود آمده ناشی از توافق برجام، ادامه داد: روند پیشبرد فعالیت‌های انرژی اتمی به طور طبیعی و متناسب با برنامه راهبردی کشور در مسیر شفاف و مطابق با شاخص‌های بین‌المللی رو به جلو است.

 وی افزود: ما در بخش صنعتی شدن فعالیت‌های اتمی کشور، در حال ارتقای تکنولوژیک با ماشین‌آلات مدرن هستیم و در زمینه تجاری‌سازی نیز فروش آب سنگین را در سطح بازار جهانی جا انداخته و موقعیت کشور را در زمینه انرژی صلح‌آمیز اتمی ارتقاء بخشیده‌ایم.

صالحی پیرامون مجموعه خدمات انرژی اتمی در ارائه خدمات پزشکی، اظهار کرد: در حوزه تأمین سلامت مردم برای تولید دارو و انواع دستگاه‌های پیشرفته تصویربرداری پزشکی، موفقیت‌های سودمندی را با رویکرد بهره‌وری سازنده در چارچوب قاعده فایده و هزینه برای پیشرفت کشور به دست آورده‌ایم.

 سید عباس عراقچی نیز در این همایش با تشریح دستاوردهای توافق برجام، اظهار کرد: توافق برجام موجب تثبیت برنامه صلح‌آمیز اتمی شد و هزینه‌های تحمیلی بر کشور را رفع ساخته و سایه تحریم‌ها و 6 قطعنامه شورای امنیت علیه کشور را از بین برد.

معاون بین‌المللی و حقوقی وزارت امور خارجه با تبیین سیاست‌های ایران‌هراسی ناشی از رویکردهای بدخواهان در آمریکا و لابی صهیونیستی و متحدین آنها در منطقه، اظهار کرد: سیاست ایران‌هراسی فضاسازی‌های کاذبی است که می‌تواند فرصت‌ها و واقعیت‌های ناشی از توافق برجام را غبارآلود سازد ولی خوشبختانه با تلاش‌های جاری کشور و برداشته شدن گام‌های بلندی در چارچوب اعاده سازوکارهای رفع تحریم‌ها و طبیعی‌سازی تمامی عرصه‌های مربوط به تجارت خارجی و تولید و فروش نفت، بازاریابی و بررسی مکانیزم عادی‌سازی تعاملات مالی و بانکی پس از برجام را شاهد می‌باشیم.

 

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید