Performancing Metrics

امیرعبداللهیان به « ذوالفقار»و دیگر شهدای مقاومت لبنان ادای احترام کرد | اتاق خبر
کد خبر: 342461
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 20:49
« حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقائی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی سیاسی و امنیتی برای دیدار با خانواده شهید « سید مصطفی بدرالدین» معروف به « ذوالفقار» به لبنان سفر کرده است

اتاق خبر - پیش از ظهر شنبه با حضور در روضه الشهیدن در ضاحیه جنوبی بیروت به مقام والای این فرمانده شهید و مجاهد بزرگ ادای احترام کرد.

امیرعبداللهیان که از سوی « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان همراهی می شد، همچنین با قرائت سوره فاتحه به مقام والای دیگر شهدای بزرگ مقاومت از جمله فرمانده شهید عماد مغنیه(حاج رضوان)، « جهاد مغنیه» فرزند وی و « سید هادی نصرالله» فرزند« سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله ادای احترام کرد.
امیرعبداللهیان همچنین با خانواده شهدای لبنانی حاضر در روضه الشهیدین گفت وگو و برای مقاومت اسلامی آرزوی پیروزی کرد.
معاون وزیر امور خارجه جمعه شب وارد بیروت شد. حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای تاکید کرد: تحقیقات صورت گرفته نشان داد ، انفجار یکی از مراکز حزب الله نزدیک فرودگاه بین المللی دمشق که به شهادت «سید مصطفی بدرالدین» منجر شد، ناشی ازحمله توپخانه ای گروه های تکفیری موجود درمنطقه بوده است.
دراین بیانیه که صبح شنبه منتشر شد، آمده است: نتیجه تحقیقات عزم ، اراده و تصمیم ما را برای ادامه نبرد با این باندهای جنایتکار تا شکست نهائی آنها راسخ تر کرده و این آرزو و آمال شهید عزیز« ذوالفقار» و وصیت او به برادران مجاهدش بوده است.
درادامه این بیانیه تصریح شده است: درهر صورت، نبرد یکپارچه ما علیه طرح آمریکائی صهیونیستی در منطقه است که تروریست های تکفیری در نوک پیکان جنگی و جبهه مقدم آنها در تجاوز علیه امت ، مقاومت ، مجاهدان ، مقدسات و ملت شریف و آزاد آن قرار دارند.
حزب الله لبنان بامداد دیروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که فرمانده ومجاهد بزرگ «مصطفی بدرالدین» معروف به « ذوالفقار» که برای نبرد با گروه های تکفیری به سوریه رفته بود، به شهادت رسید.
در این بیانیه تصریح شده بود که این فرمانده در راس نبرد با طرح آمریکائی صهیونیستی درمنطقه بود و درجهاد و رویاروئی با گروه های تکفیری در سوریه عزمی راسخ داشت.
شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله دیروز در مراسم تشییع پیکر ذوالفقار مقاومت گفت: به ادله و اسناد روشنی دست یافته ایم که عامل ارتکاب این جنایت تروریستی وشیوه بکار رفته در انفجار بزرگ را مشخص می کند اما بازهم نیاز به تکمیل تحقیقات هستیم تا با یقین صددرصد نتیجه را اعلام کنیم و ان شاء الله بزودی و به طور آشکار این نتیجه اعلام خواهد شد.
** ذوالفقار در کنار رضوان آرام گرفت
مراسم تشییع پیکر شهید بدرالدین، ذوالفقار حزب الله عصر جمعه از تالار الحوراء زینب (س) در منطقه الغبیری ضاحیه جنوبی با حضور جمع کثیری از مردم و مقامات مذهبی ، سیاسی و اجتماعی برگزار شد.
تشییع کنندگان با فریاد لبیک یا زینب ، لبیک یا حسین ، لبیک یا نصرالله و یا شهید الله ، مرگ بر اسرائیل، پیکر شهید ذوالفقار فرمانده و مجاهد بزرگ حزب الله را به سوی ماوی همیشگی اش در روضه الشهیدین و محفل شهدای مقاومت اسلامی در ضاحیه جنوبی بیروت همراهی و مشایعت کردند.
براساس گزارش ایرنا، شهید بدرالدین معروف به « ذوالفقار»بعداز سال ها مبارزه و مقاومت در مقابل تروریست های صیهونیستی و تکفیری، در میان ندای « الله اکبر» و شعار « هیهات من الذله» در روضه الشهیدین درکنار دیگر شهدای مقاومت اسلامی به ویژه دوست، برادر و همرزم خود، شهید « عماد مغنیه» معروف به « حاج رضوان» آرام گرفت.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید