Performancing Metrics

نظر رییس اتاق بازرگانی ایران درباره حذف 24 میلیون یارانه‌بگیر | اتاق خبر
کد خبر: 342619
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1395 - 13:19
رییس اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از شیوه پرداخت یارانه‌ها تصریح کرد که حذف 24 میلیون یارانه‌بگیر، در عادلانه یا ناعادلانه بودن شیوه پرداخت یارانه تغییری ایجاد نمی‌کند.

اتاق خبر: محسن جلال پور ، نحوه پرداخت یارانه‌ها از همان ابتدا درست نبود و انتقاد جدی به آن وجود داشت. تعریفی که من از یارانه دارم این است هر ایرانی باید از منابع زیرزمینی و منابعی که جزو اموال و دارایی‌های ملت است به مقدار مساوی دریافت کند؛ اتفاقی که امروز رخ نمی‌هد.

وی ادامه داد: زمانی می‌توان گفت عدالت برقرار است که هر کسی به اندازه مصرف خود یارانه دریافت کند، نه اینکه همگی به میزان مساوی از یارانه بهره‌ ببرند؛ این دو موضوع با هم متفاوت است.

رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: مطمئنا شخصی که در روستایی دور افتاده و در یک منطقه محروم زندگی می‌کند که در طول یک ماه مصرف بنزین و گازوئیل ندارد و از هیچ کدام از حامل‌های انرژی استفاده نمی‌کند، با کسی که در شمال تهران زندگی می‌کند و چند ماشین دارد ‌و استفاده متعدد از حامل‌های انرژی مختلف دارد به لحاظ دریافت یارانه وضعیت متفاوتی دارد.

جلال پور با ارائه پیشنهادی برای نحوه پرداخت یارانه‌ها گفت: از طرفی اینکه بگویم به عده‌ای یارانه پرداخت می‌کنیم و به عده‌ای پرداخت نمی‌کنیم هم مشکل را حل نمی‌کند. شیوه اجرای پرداخت یارانه باید دقیقا عکس شیوه فعلی باشد. یعنی اگر کسی هزار لیتر بنزین مصرف دارد باید قیمت واقعی را بپردازد و فردی هم که یک لیتر مصرف دارد باید قیمت واقعی‌اش را پرداخت کند و مابه‌التفاوت آن هم باید مساوی پرداخت شود اما امروز هر کسی بیشتر مصرف دارد بیشتر هم یارانه می‌گیرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه دولت روی قیمت بنزین یارانه می‌دهد، کسی که سه خودرو دارد سه برابر کسی که یک خودرو دارد و چند برابر کسی که موتور دارد و چندین برابر کسی که اصلا وسیله نقلیه ندارد، یارانه می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این شرایط اگر به همه افراد به طور مساوی 40 هزار تومان داده شود یا اگر برای برخی این یارانه حذف شود و به عده‌ای دیگر پرداخت شود، تفاوتی نخواهد کرد و مشکلی را حل نمی‌کند. نحوه پرداخت یارانه باید به گونه‌ای باشد که کسانی که از یارانه استفاده نمی‌کنند بیشتر یارانه بگیرند؛ نه آن‌هایی که بیشتر استفاده ‌کنند بیشتر یارانه دریافت کنند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
محمد
| |
2016-05-15 15:05:18
اخه برادر من اگه اقتصاد درست و حسابی و ازاد بر جامعه حاکم باشه و امنیت سرمایه گذاری باشه و بازار کسب و کار رونق داشته باشه خیالت راحت باشه اکثریت از گرفتن یارانه انصراف میدن ...متاسفم واسه دولت و دولت مردانی که عرضه سیرکردن شکم ملت خودشون رو ندارند که درد رو تو 45 هزار تومن یارانه می بینند ... والا ما که چند برابرش رو فقط از اب و برق و گاز ازمون میگیرن
ADS
ADS
پربازدید