Performancing Metrics

بافت فرسوده تلفیق مشکلات اجتماعی شهری است | اتاق خبر
کد خبر: 342786
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 01:26
شهردار اردبیل با بیان اینکه بافت‌های فرسوده تلفیق مسائل و مشکلات کالبدی و اجتماعی در شهر هستند، نوسازی آن ها را از برنامه‌های کلیدی شهرداری اردبیل عنوان کرد.

به گزارش اتاق خبر، حمید لطف‌اللهیان پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حجم قابل توجه بافت فرسوده در اردبیل تصریح کرد: در طی سال‌های اخیر اقدامات متعددی برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده انجام شده است و با این وجود این اقدامات کافی نیست.

وی افزود: نگاه شهرداری به مقوله نوسازی بافت‌های فرسوده یک نگاه اجتماعی است و شهرداری با چنین نگاهی بسته‌های حمایتی برای شهروندان و بخش خصوصی جهت ترغیب به نوسازی بافت فرسوده تدارک دیده است.

شهردار اردبیل با ابراز امیدواری به تسریع روند نوسازی بافت فرسوده در پی اجرای بسته‌های تشویقی متذکر شد: در این راستا هم برای مناطق کم برخوردار و هم برخوردار بسته‌های تشویقی تعریف‌شده است تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه در بسته تشویقی اعتبار پروانه‌های ساختمان‌های مسکونی در بافت کهن از سه سال به چهار سال افزایش یافته است، اضافه کرد: در عین حال از املاک واقع در بافت فرسوده در صورت نوسازی تا سه سال عوارض نوسازی و خدمات شهری اخذ نمی‌شود.

وی به اعمال تخفیف تا سقف پنج میلیون ریال به ازا احداث هر واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری اشاره کرد و افزود: طراحی نمای ساختمان و نورپردازی برای متقاضیان ساختمان‌های واقع در بافت فرسوده به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گفته شهردار اردبیل در صورتی که راسته و کاروانسرای تاریخی در بافت فرسوده تخریب و بازسازی شود، عوارضی برای احداث پارکینگ آن دریافت نخواهد شد.

وی  افزود: در صورت واقع شدن تا ۲۰ درصد از عرصه ملک در تعریض معابر زیر ۱۲ متری، عوارض پروانه برای احداث پارکینگ و یک طبقه مسکونی در بافت فرسوده دریافت نخواهد شد.

به گفته لطف‌اللهیان در عین حال عوارض پروانه برای احداث پارکینگ و حداکثر دو طبقه مسکونی در بافت فرسوده در صورت واقع شدن بیش از ۲۰ تا ۵۰ درصد ملک در طرح تعریض معابر زیر ۱۲ متری نیز دریافت نمی‌شود.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید