Performancing Metrics

ایجاد موزه مدارس اردبیل ردیف اعتباری خاصی ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 342953
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 12:50
سرپرست نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: ایجاد موزه مدارس در این دستگاه اجرایی ردیف اعتباری خاصی ندارد و به همین دلیل برای ایجاد برنامه‌ای نداریم.

به گزارش اتاق خبر، دولت لطفی در پاسخ به علت بی توجهی به طرح ایجاد موزه در دو مدرسه صفوی اردبیل و امام خمینی بیله سوار، تصریح کرد: با وجود اینکه بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌ها مدارسی که تاریخ ساخت آن ها به قبل از سال ۶۲ می‌رسد نیازمند بازسازی است، ما برای ایجاد موزه در مدارس برنامه‌ای نداریم.

وی افزود: به دلیل اینکه مدارس در مالکیت آموزش‌وپرورش است و مدارس قدیمی بیشتر ساختار میراثی دارند، دو نهاد آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی باید نسبت به ایجاد موزه مدارس برنامه‌ریزی کنند.

سرپرست نوسازی و تجهیز مدارس استان تأکید کرد: در کمیته استانی مدارس نیازمند بازسازی و تخریب مطرح می‌شود و نوسازی حق تخریب و بازسازی مدارس میراثی را ندارد.

لطفی تأکید کرد: تاکنون برای موزه مدارس ریالی هزینه نکردیم و در کل اعتبار مستقل تعریف شده نداریم؛ چراکه این طرح به نوسازی مدارس ارتباطی ندارد.

وی تنها محل دخالت نوسازی مدارس را در چیدمان موزه مدارس دانست و افزود: اگر طرح مشخصی پیشنهاد و درخواست شود رسیدگی می‌شود.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید