Performancing Metrics

توسعه اقتصادی در روستاها نیازمند حمایت از گردشگری است | اتاق خبر
کد خبر: 342986
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 15:01
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: توسعه گردشگری در روستاهای این استان به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد روستاییان و رونق تولید در این مناطق منجر می شود.

اتاق خبر: شاپور پولادی در همایش دهیاران استان ایلام با رویکرد توسعه گردشگری روستایی اظهار کرد: ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری در روستاهای این استان وجود دارد که باید شناسایی و معرفی شوند و زیرساخت های لازم نیز برای آنها فراهم شود.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید مطالعات جامع گردشگری در روستاهای استان را به انجام رساند.

پولادی تاکید کرد: لازم است دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستاها تلاش کنند تا محیط و شرایط روستا برای جلب گردشگران داخلی و خارجی مهیا و جذاب شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: دهیاران باید قابلیت و ظرفیت های بومی محلی روستاها را شناسایی کرده و از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی و تبلیغ آنها نهایت استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی چینی با وجود مسافت بسیار طولانی با قیمت های پایین در مناطق مختلف کشور حتی روستاهای ما به فروش می رسد، گفت: دختران و زنان روستایی باید برای تهیه صنایع دستی و فرآورده های دامی و کشاورزی مرغوب و منحصربفرد داخلی به منظور عرضه به گردشگران آموزش های لازم را ببینند.

وی اضافه کرد: صنایع دستی به خصوص در روستاها ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در دسترس ما قرار داده اما از آن غافل هستیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید