Performancing Metrics

انتقاد خسروتاج از برپایی نمایشگاه‌های فاقد مجوز | اتاق خبر
کد خبر: 343128
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 00:02
قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت برپایی نمایشگاه‌هایی که فاقد مجوز قانونی از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند را غیر قانون عنوان و تاکید کرد که ممکن است در برپایی چنین نمایشگاه‌هایی حقوق مصرف‌کنندگان رعایت نشود.

اتاق خبر: مجتبی خسروتاج ، درباره‌ تعدد مراکز تصمیم‌گیری در زمینه برگزاری نمایشگاه‌هایی که در برخی مواقع مشکل‌ساز شده‌اند، توضیح داد: علی‌رغم صراحت قوانین موجود و مشخص بودن مصوبات دولت در این زمینه، باید گفت که وزارت بازرگانی از قبل و بعد از انقلاب همواره متولی صدور مجوز برای برپایی نمایشگاه بوده است.

وی افزود: این در حالی است که طی سال های گذشته شاهد بودیم بعضی نمایشگاه‌ها بدون این‌که این مجوزی داشته باشند، برگزار می‌شوند.

قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت در عین حال تاکید کرد: در برخی نمایشگاه‌ها مشخص نیست کالاها با چه مشخصات و چه کیفیتی عرضه می‌شوند و موضوع مهم این است که پیگیری آنها نیز امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین توصیه می‌شود همه کسانی که در لایه‌های تولیدی و صادراتی فعالیت می‌کنند و برپایی نمایشگاه را برای کالا یا محصول خود ضروری می‌دانند براساس چارچوب مقررات عمل کنند.

خسروتاج ادامه داد: سازمان توسعه تجارت در زمینه‌ نمایشگاه‌هایی که جنبه بین‌المللی دارند و معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز برای نمایشگاه‌های داخلی مجوز صادر می‌کنند.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: نمایشگاه‌های داخلی و خارجی که بدون داشتن این مجوزها برپا شوند غیرقانونی هستند و دستگاه‌های مربوطه می‌توانند به عنوان واحدی که برخلاف مقررات به برپایی نمایشگاه اقدام کرده با آن‌ها برخورد کنند.

وی در عین حال بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر کالاهایی که در بازار، مورد نیاز مردم هستند وضعیت تولیدی مناسبی دارند، باید سیاست کلان نظام پخش و توزیع کالا به این سمت باشد که واحد‌های صنفی و اتحادیه‌های مربوطه‌شان با برنامه‌های فصلی در قالب حراج یا فروش فوق‌العاده کالاهای ارزان و با کیفیت را در اختیار مردم قرار دهند.

خسروتاج همچنین تاکید کرد: سیاست ما این نیست که در اشکال مختلف و نمایشگاه‌های فروش در فصول مختلف بخواهیم به یکسری از مجریان نمایشگاهی اجازه دهیم در مقابله با واحد‌های صنفی بخواهند وارد صحنه شوند، چون محصولات خوب بوده و قیمت‌ها نیز مناسب است؛ بنابراین واحد‌های صنفی باید در این زمینه حرکت کنند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید