Performancing Metrics

هرگونه دخالت خارجی در کشور، محکوم به شکست است | اتاق خبر
کد خبر: 343181
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 03:37
نخست وزیر الجزایر:
«عبدالملک سلال» نخست وزیر الجزایر تاکید کرد: هرگونه دخالت خارجی در این کشور، محکوم به شکست است.

اتاق خبر - به گزارش روزنامه 'شانگهای دیلی' از الجزیره، «عبدالملک سلال» نخست وزیر الجزایر در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در الجزیره، در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: هرگونه دخالت کشور خارجی در امور داخلی الجزایر، محکوم به شکست است.

سلال تصریح کرد: به تلاش های خود برای حفظ ثبات و انسجام ملی ادامه می دهیم.
وی همچنین درباره آینده اقتصادی کشورش، گفت: الجزایر در مسیر صحیح اقتصادی قرار دارد؛ دولت الجزایر با طراحی یک مدل جدید اقتصادی برای سه سال پیش رو، با عبور از مشکلات اقتصادی، به کشوری مدرن و صنعتی تبدیل خواهد شد.
همچنین به گزارش تارنمای خبری موروکو نیوز، «رمضان لعمامره» در دیدار با «یوهانس هان» کمیسر اتحادیه اروپا در امر سیاست همجواری، با اشاره به سخنان تفرقه انگیز سارکوزی تاکید کرد: این سخنان سارکوزی با اهداف کلی فرانسه در توسعه مناسبات با الجزایر هم خوانی ندارد.
نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در اظهاراتی از مغرب با عنوان زمین صلح نام برد و الجزایر را کشوری بی ثبات با اقتصادی لرزان نامید.
این نخستین بار نیست که سارکوزی به عنوان رهبر حزب جمهوری خواه راست گرای فرانسه ضد الجزایر نظراتی را بیان می کند.
سارکوزی پیشتر مدعی شده بود که تونس یک کشور دمکرات واقعی است که قربانی موقعیت جغرافیایی خود شده، زیرا بین لیبی بیچاره و الجزایر دارای آینده نامعلوم محصور شده است.
پیشتر 'عبدالرحمان دحمان' مشاور سابق رییس جمهور فرانسه تاکید کرده بود: سارکوزی مسبب مشکلات و خطرات تروریستی در تونس و الجزایر و به طور کلی عدم ثبات در منطقه مغرب عربی با سرنگون کردن دولت لیبی است.
الجزایر در زمان انقلاب لیبی علیه رژیم سابق معمر قذافی با اعلام مخالفت خود با هرگونه دخالت نظامی نسبت به عواقب ناشی از تصمیم سارکوزی برای حمله به لیبی و هرج ومرج در این کشور و منطقه هشدار داده بود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید