Performancing Metrics

موتکو از دوپینگ گسترده در روسیه اظها‌ر تاسف کرد | اتاق خبر
کد خبر: 343285
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 11:18
وزیر ورزش روسیه اعلام کرد کشورش به دلیل بحران دوپینگ و خطر شرکت نکردن د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران در المپیک، متاسف است.

به‌ گزارش ‌اتاق خبر، به نقل از ایسنا‌، روسیه که یکی از قوی‌ترین کشورها در د‌و‌و‌مید‌ا‌نی است از سوی فدراسیون جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی محروم شده است. شواهد مختلف نشان داده است دوپینگ سیستماتیک و گسترده در روسیه وجود دارد.

ویتالی موتکو تاکنون به صورت سر سختانه‌ای از کشور خود حمایت کرده است. با این حال او در مصاحبه اخیر خود اعتراف کرد که از شرایط پیش آمده شرمنده است و از سوی کشور خود اظهار تاسف کرد.

در چند ماه اخیر از روسیه خواسته شد تا برای جلوگیری از فساد و دوپینگ، تمهیداتی بیاندیشد. با این حال اخیرا دوباره شواهدی مبنی بر فساد و دوپینگ در المپیک زمستانی سوچی منتشر شده است.

موتکو در مصاحبه‌اش با ساندی تایمز اعلام کرد: دلایل محرم شدن فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی روسیه به خوبی ارائه شدند، بگذارید شفاف باشیم. از اتفاقات پیش آمده شرمنده هستیم. بسیار متاسفیم که تعدادی از ورزشکاران تلاش کردند ما و جهانیان را فریب دهند. آنها باید زودتر متوقف می‌شدند. متاسف هستیم زیرا روسیه تعهد دارد با بالاترین استانداردهای ورزشی فعالیت کند و از هر چیزی که ارزش‌های المپیک را تهدید می‌کند، جلوگیری کند.

موتکو ادامه داد: کمتر از سه ماه دیگر المپیک ریو آغاز می‌شود. روسیه با توجه به شرایط کنونی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کارانش در ماراکانا حضور نخواهند داشت. این ورزشکاران سال‌ها زندگی خود را وقف ورزش کردند. آنها آرزوی شرکت در المپیک را دارند. با این شرایط، به آرزویشان نمی‌رسند. وجود مشکل در روسیه را انکار نمی‌کنیم. هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم تا این مشکل برطرف شود. با این حال باید بدانید که دوپینگ، مشکلی جهانی است و نه فقط مشکل روسیه. از ماه نوامبر روسیه محروم شده است. اقداماتی انجام دادیم تا نشان دهیم متعهد هستیم. تمامی مدارک اتهامات نیز به دادگاه عالی ورزش فرستاده شده تا پروسه شفاف‌تر باشد. هیچ کشوری به اندازه ما تحت نظر نیست. چنین توجهی نمی‌گذارد هیچ تقلبی پنهان بماند.

انتها‌ی‌ پیا‌م/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید