Performancing Metrics

تمدید قراردادهای فروش نفت به چین | اتاق خبر
کد خبر: 343326
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 12:18
مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت از امضای قرارداد جدید فروش نفت خام و میعانات گازی با ساینوپک چین به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی چین و جهان برای سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد.

اتاق خبر: سید محسن قمصری با بیان اینکه چین یکی از مشتریان سنتی نفت خام ایران است، گفت: در دوران تحریم فروش نفت خام به شرکت‌های چینی متوقف نشد و مذاکرات برای افزایش فروش و صادرات طلای سیاه به این کشور بزرگ آسیایی در حال انجام است.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به امضای قرارداد جدید فروش نفت خام و میعانات گازی با ساینوپک چین برای سال ۲۰۱۶ میلادی، تصریح کرد: بر این اساس نفت خام به چهار تا پنج شرکت پالایشی زیر مجموعه ساینوپک عرضه می شود.

این مقام مسئول در خصوص حجم صادرات نفت خام ایران به چین در ادامه سال جاری میلادی، اظهار داشت: هم اکنون حجم فروش نفت خام ایران به چین بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز است که احتمال افزایش بیشتر در ادامه سال جاری میلادی وجود دارد.

وی همچنین درباره صادرات میعانات گازی ایران به چین هم توضیح داد: هم اکنون حجم صادرات میعانات گازی به چین در مقایسه با نفت خام قابل توجه نبوده و کمتر از یکصد هزار بشکه در روز است.

در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت روز گذشته پس از دیدار با «ژانگ یو ژیبنگ» معاون سازمان ملی انرژی جمهوری خلق چین از واگذاری توسعه فاز دوم میادین نفتی آزادگان شمالی و یادآوران به دو شرکت چینی ساینوپک و سی. ان. پی. سی در قالب قرارداد اولیه (بیع متقابل) خبر داده بود.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه هم اکنون روزانه بیش از ٦٠٠ هزار بشکه نفت خام ایران به چین صادر می‌شود، تاکید کرده است: چینی‌ها در طرح توسعه پالایشگاه نفت آبادان ۱.۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کنند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید