Performancing Metrics

۱۰۰۰ واحد تولیدی صنعتی در زنجان فعال است | اتاق خبر
کد خبر: 343475
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 00:25
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان با بیان اینکه در شرایط فعلی یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد یک هزار و ۴۰ واحد فعال و ۳۶۰ واحد غیر فعال هستند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر ناصر فغفوری افزود: در شرایط فعلی یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۴۰ واحد فعال و ۳۶۰ واحد غیرفعال و تعطیل است.

وی بابیان اینکه معادل ۲۵ درصد از این واحدهای تولیدی در شرایط فعلی غیرفعال هستند، گفت: این رقم ۲۷ درصد صنایع کوچک و سه درصد صنایع بزرگ در استان را شامل می‌شود و این امر نشان می‌دهد که صنایع کوچک قدرت تحمل لازم در رابطه با تغییر شرایط را کمتر داشته و نیاز به بسته‌های حمایتی خاصی دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: امسال از مجموع ۱۰ هزار واحد تولیدی که در سطح کشور قرار است ظرفیت تولیدشان افزایش پیدا کنند و در سطح این استان هم تسهیلات سرمایه در گردش برای این واحدهای تولیدی ارائه می‌شود.

فغفوری افزود: واحدهایی که مشکل فروش و مدیریتی نداشته باشند از این تسهیلات می‌توانند استفاده کنند، همچنین به طرح‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تسهیلات ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: صنعت و معدن مهم‌ترین بخش ایجاد اشتغال است، بنابراین باید برای رفع مشکلات به این حوزه توجه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با اشاره به رتبه ۱۲ معدنی و رتبه ۱۵ صنعتی استان در سطح کشور افزود: درمجموع رتبه صنعتی و معدنی زنجان ۱۴ است که در تلاش برای بهبود این رتبه هستیم.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید