Performancing Metrics

گودرزی: رویکرد فرهنگی و پزشکی به بوکس باید تغییر کند | اتاق خبر
کد خبر: 343637
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 08:15
در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی بوکس
وزیر ورزش و جوانان در دیدار با رییس فدراسیون جهانی بوکس با اشاره به اینکه آسیب‌های بوکس بیشتر از سایر ورزش‌ها نیست، تاکید کرد: برای توسعه این رشته در کشور باید رویکرد فرهنگی و پزشکی به بوکس تغییر کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر محمود گودرزی در این دیدار گفت: در مورد بوکس با دو دیدگاه مواجه هستیم. اول اینکه از نظر بیولوژیکی دانشمندان این رشته معتقدند در اثر ضرباتی که به سر برخورد می کند مغز آسیب جدی می بیند و همچنین دیدگاه فرهنگی هم این رشته را موجبات ضرر به جسم تلقی می کند اما مطالعات نشان داده است که زیان بوکس بیشتر از سایر ورزش‌ها نیست و در قیاس با آسیب های دیگر رشته های ورزشی نیز به این واقعیت مهم می رسیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت توسعه ورزش‌ها از جمله بوکس اظهار داشت: رویکرد فرهنگی ورزشی به بوکس باید تغییر پیدا کند چرا که بوکس در سطح آماتور و با وسایل حفاظتی چون کلاه و دستکش آسیب رسان نیست، بنابراین باید تغییر پارادایم در قبال این رشته بوجود آید تا بوکس رونق بگیرد و جمعیت علاقمند به آن افزایش یابند.

گودرزی با اهمیت اعتدال در دیدگاه ها تاکید کرد: بوکس با ووشو تفاوت چندانی ندارد بنابراین با توجه بیشتر صدا وسیما شرایط رشد و پیشرفت بهتری برای آن پدید می آید.

او همچنین درباره فعالیت بوکس بانوان که مورد نظر فدراسیون جهانی قرار دارد اظهار داشت: در این زمینه با تلاش فدراسیون جهانی ،بوکس ایران با لحاظ قرار دادن شرایط فرهنگی می تواند شرایط مساعد را برای رشد بانوان مستعد این رشته همچون دیگر رشته های رزمی پدید آورد که در این راستا فدراسیون بوکس ایران هم باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

وزیر ورزش وجوانان سفر رییس فدراسیون جهانی بوکس به ایران را مثبت ارزیابی کرد و با ابراز امیدواری از پیشرفت این رشته در کشورمان اظهار داشت: دکتر "چینگ کو وو " می‌تواند در راستای ارتقا سطح بوکس ایران و همچنین کرسی های بین المللی این رشته نقش خوبی داشته باشد.

دکتر" چینگ کو وو " در این دیدار با ابراز رضایت از سفر به کشورمان، بوکس ایران را دارای پتانسیل خوب توصیف کرد و اظهار داشت: بوکس ایران توانایی حضور قدرتمندانه تر در رقابتهای مختلف آسیایی و جهانی را دارد هرچند که تاکنون برای المپیک ریو بیش از یک سهمیه بدست نیاورده‌اند، اما دو رویداد کسب سهمیه دیگر پیش روی ایران هست که امیدوارم تعداد بوکسورهای ایران در ریو افزایش یابند.

او با ابراز خرسندی از حضور گودرزی بعنوان یک چهره آکادمیک ورزش در مدیریت ورزش ایران گفت: با رییس فدراسیون بوکس ایران به منظور برنامه هایی که می تواند پیشرفت این رشته را بدنبال داشته باشد، بحث‌های خوبی داشتیم و به نتایج خوبی هم رسیدیم.

دکتر چینگ کو وو ادامه داد: شرایط بوکس برای بانوان ایران هم باید فراهم شود تا آنها هم موقعیت حضور در رقابت‌های معتبر جهانی و آسیایی را داشته باشند. از طرفی پیشنهاد من به فدراسیون ایران میزبانی یک رویداد معتبر همچون رقابت‌های جهانی یا آسیایی است تا شرایط برای بهبود بوکس بوجود آید.

رییس فدراسیون جهانی بوکس از داوران بوکس ایران هم به خوبی یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که شرایط را برای حضور آنها در کرسی های بین المللی و قضاوت رویدادهای معتبر مهیا کند.

در این دیدار سید مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی، بهرام افشارزاده مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، مازیار ناظمی سرپرست امور بین الملل و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان همچنین ناطق نوری رییس فدراسیون بوکس حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید