Performancing Metrics

فرآیند تخصیص وام به واحدهای تولیدی | اتاق خبر
کد خبر: 343774
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 12:57
در گفت و گوی اتاق خبر با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با شرایط اعطای وام به هر واحد تولیدی گفت:میزان این وام به تشخیص کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولیدی است و این میزان ثابت نیست.

علی یزدانی در گفت و گو با اتاق خبر در رابطه با چگونگی اعطای وام به واحدهای تولیدی گفت: واحدهای تولیدی که راکد و زیر ظرفیت فعالیت می کنند در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی قرار می گیرند.

وی در عین حال افزود: در ابتدا پرونده این واحدها در یک کمیته تخصصی که اعضای آن شامل رییس سازمان استان، مدیر عامل شهرک های استانی استان، 4 تن از معاونان سازمان شرکت، نماینده بانک مرتبط و نماینده ی استان داری می باشد بررسی می شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: اعضای این کارگروه به بررسی درخواست تک تک واحدهای تولیدی راکد و زیر ظرفیت خواهند پرداخت و اگر طبق بررسی ها مشخص شود که اعطای وام به رونق کسب وکار و تولید کالاهای با کیفیت منجر می شود، با درخواست متقاضیان موافقت خواهد شد.

یزدانی در خصوص میزان وام در نظر گرفته بیان کرد: مجموعا 16 هزار میلیارد تومان به 9000 واحد تولیدی کوچک 1000 واحد متوسط  و 2000 طرح صنعتی اختصاص داده خواهد شد. این 16 هزار میلیارد تومان در هر واحد تولیدی به تشخیص کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان های کشور که به ریاست استان داران تشکیل می شود.

وی درباره نحوه ی باز پرداخت وام های اعطایی گفت: نحوه باز پرداخت این وام ها با توجه به سرمایه های در گردش و سرمایه های ثابت متغیر است و متناسب با معرفی و شرایطی که بانک ها تعیین می کنند؛ مشخص می شود.

یزدانی ادامه داد: زمان بازپرداخت برای سرمایه های ثابت 3 تا 5 سال و برای سرمایه های در گردش یک سال می باشد.

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید