Performancing Metrics

حدود 800 هزار پناهجو در لیبی آماده ورود به اتحادیه اروپا هستند | اتاق خبر
کد خبر: 343901
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 01:56
اینترپل:
پلیس بین الملل (اینترپل) و پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) به طور مشترک گزارش دادند: حدود 800 هزار نفر از پناهجویان و مهاجران در لیبی آماده هستند تا به اروپا عزیمت کنند و این امر احتمال نفوذ ترویست ها به اروپا را در میان صفوف پناهجویان افزایش داده است.

اتاق خبر - به گزارش شبکه «اسکای نیوز» انگلیس، گزارش این دو نهاد بین المللی پلیسی به بهانه ای در دست حامیان کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدل شده است که خواهان خروج کشورشان از این اتحادیه هستند.

دراین گزارش آمده است:«هرچند وجود ارتباطی نظام مند بین قاچاق پناهجویان و تروریسم ثابت نشده است، اما روز به روز این تهدید تقویت می شود که جنگجویان تروریست از هجوم گسترده پناهجویان برای ورود به اتحادیه اروپا استفاده کنند.
بعلاوه بستن مرزها به عنوان پاسخی به هجوم پناهجویان، به عملیات گسترده تر و پیچیده تر قاچاقچیان انسان منجر خواهد شد. انتظار می رود قاچاقچیان در تسهیل روند انتقال بیش از 90 درصد از پناهجویان در سال 2016 نقش داشته باشند. قاچاق پناهجویان یک فعالیت و تجارت چند ملیتی است و مظنونان آن را اتباعی از بیش از 100 کشور تشکیل می دهند.»
«استیون ولفی» عضو حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) و از احزاب حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در این زمینه گفت: نتایج گزارش مشترک یوروپل و اینترپل، بر نگرانی های امنیتی «ریچارد دیرلاو» رئیس سابق سازمان اطلاعات امنیتی خارجی انگلیس (ام آی 6) صحه می گذارد. دیرلاو معتقد است امنیت انگلیس در خارج از اتحادیه اروپا بیشتر تامین خواهد شد.
این نماینده یوکیپ گفت: این گزارش نشان می دهد که 800هزار لیبیایی برای ورود به اتحادیه اروپا صف کشیده اند و اطلاعات امنیتی حکایت از آن دارد که حمله تروریستی دیگری در اروپا رخ خواهد داد هر چند که زمان آن معلوم نیست. فقط در صورتی می توان امنیت ملی را از چنین تهدیدی حفظ کرد که رای به خروج از اتحادیه اروپا بدهیم.
دیده بان حقوق بشر به تازگی گزارش داد گروه ترویستی داعش حملات وحشیانه گسترده ای را در لیبی انجام داده است که شامل سر بریدن تعداد زیادی از شهروندان این کشور است که داعش آنها را به جاسوسی متهم کرده است.
داعش در بحبوحه هرج و مرج چند سال گذشته در لیبی و تصرف برخی از مناطق این کشور، بین دو تا شش هزار جنگجو در لیبی دارد.

ایرنا

94110

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید