Performancing Metrics

می توان ظرفیت روابط دوجانبه را به حداکثر رساند | اتاق خبر
کد خبر: 343918
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 17:27
رییس جمهوری کرواسی در اتاق بازرگانی ایران:
خانم «کولیندا گرابار کیتاروویچ» عصر چهارشنبه در همایش تجاری ایران و کرواسی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران افزود: دیدار با فعالان اقتصادی ایران نشان می دهد می توان از فرصت های خوب در حوزه اقتصادی بهره مند شویم.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، خانم «کولیندا گرابار کیتاروویچ» چهارشنبه در همایش تجاری ایران و کرواسی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران افزود: دیدار با فعالان اقتصادی ایران نشان می دهد می توان از فرصت های خوب در حوزه اقتصادی بهره مند شویم.
وی تاکید کرد کرواسی متعهد به تحکیم روابط با ایران است و ادامه داد: می توان ظرفیت روابط دوجانبه را به حداکثر رساند.
رئیس جمهوری کرواسی به بخش های مختلف همکاری با ایران اشاره کرد و گفت: در زمینه های حمل و نقل، دارو، غذا، کشتی سازی و زیرساخت های برق می توانیم با یکدیگر همکاری کنیم؛ ضمن آنکه به هرگونه چالش اقتصادی پاسخ دهیم.

** سطح روابط تجاری کنونی دو کشور مطلوب نیست
وی تاکید کرد «افتخار می کنم به عنوان نخستین رئیس جمهوری زن اروپا در ایران حضور یافته ام».
رئیس جمهوری کرواسی افزود: امیدوارم سفر من مشوقی برای زنان ایرانی و کرواسی باشد.
کیتاروویچ با یادآوری دیدار امروز با رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: از مهمان نوازی و فرصتی که برای مذاکره دوجانبه بویژه در مسایل اقتصادی پیش آمده است، تشکر می کنم.
وی به حذف تحریم های ایران اشاره کرد و افزود: پس از حذف تحریم ها فرصت برای گسترش روابط دوجانبه فراهم شده و چشم اندازی برای بهبود روابط پیش آمده است.
رئیس جمهوری کرواسی ادامه داد: امروز توافقنامه اقتصادی بین وزارتخانه های اقتصادی دو کشور امضا و قرار شد مذاکرات را در بخش های مختلف ادامه دهیم.
وی با تاکید بر تلاش بیشتر دو کشور برای افزایش روابط تجاری دوجانبه، گفت: سطح روابط تجاری کنونی دو کشور مطلوب نیست و باید افزایش یابد؛ بنابراین تشکیل کمیسیون مشترک بین ایران و کرواسی می تواند به اهداف دو کشور کمک کند.
رئیس جمهوری کرواسی به دیدار دیروز خود با وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران اشاره و اضافه کرد: انتظار دارم نتایج این دیدارها در آینده دیده شود.
وی گفت: با تقویت روابط دوجانبه، نه فقط ایران، بلکه می توانیم خاورمیانه را در بخش های مختلف اقتصادی پوشش دهیم.
به گزارش ایرنا، خانم «کولیندا گرابار کیتاروویچ» رئیس جمهوری کرواسی، عصر سه شنبه برای دیداری سه روزه وارد تهران شد.

چهارشنبه پس از مراسم استقبال رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران از کیتاروویچ در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد، موافقتنامه همکاری های اقتصادی و یادداشت تفاهم همکاری بین اتاق های بازرگانی ایران و کرواسی امضا شد.
رییس جمهوری کرواسی چهارشنبه در همایش تجاری ایران و کرواسی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران حاضر شد و شرکت های دو طرف دیدارهای جداگانه ای با هم داشتند.
وی سپس با شماری از مقام های بلندپایه نظام دیدار و گفت و گو می کند.
پنجشنبه برای خانم کیتاروویچ برنامه های فرهنگی پیش بینی شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید