Performancing Metrics

عربستان از تامین مطالبات ایران عاجز است | اتاق خبر
کد خبر: 344075
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 10:15
یک عضو کمیسیون امنیت مجلس:
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عربستان از تامین مطالبه اصلی ایران برای امنیت حجاج عاجز است، گفت: به صلاح نیست که حجاج ما در معرض ناامنی جانی و حیثیتی قرار بگیرند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگویی با بیان اینکه عربستان از تامین دو مطالبه اصلی جمهوری اسلامی ایران عاجز است، گفت: ایران دو خواسته دارد. نخست اینکه امنیت جانی حجاج باید تامین شود و اتفاقی مثل فاجعه منا نباید رخ دهد و دیگر اینکه امنیت اخلاقی و اجتماعی حجاج هم باید تامین شود زیرا ذهن تاریخ هیچ موقع فراموش نمی‌کند جسارتی که در فرودگاه به دو نوجوان کشور ما صورت گرفت.

وی افزود: آل سعود به جهت مدیریت ضعیف خود نمی‌تواند چنین تضمینی را بدهد؛ از این رو بهانه‌های دیگر را دستاویز خود قرار می‌دهد تا به نحوی پاسخگوی این تضمین‌ها نباشد. بنابراین مشکل‌تراشی می‌کند و با این مشکل‌تراشی‌هایی که عربستان سعودی می‌کند نشان می‌دهد که توان اداره ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بنابراین به صلاح نیست که حجاج ما با این شرایط در معرض ناامنی جانی و حیثیتی قرار بگیرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس درباره اینکه عربستان مدعی شده ایران صورتجلسه توافق را امضا نکرده و سایر کشورها آن را امضا کرده‌اند، گفت: مطالبات عربستان در این صورتجلسه خلاف فلسفه حج و آن اهدافی است که حجاج برای آن می‌روند، است. حجاج از این سفر باید بتوانند از ابعاد فرهنگی، معنوی، سیاسی و اقتصادی آن استفاده کنند و اینها نص صریح قرآن است. در واقع آن چیزی که در صورتجلسه آنها آمده خلاف فلسفه حج است.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: طبیعی است که ایران خلاف آن چیزی را که فلسفه حج باشد نمی‌پذیرد و دولت عربستان سعودی را مسوول می‌داند که موظف است امنیت جانی، اخلاقی، اجتماعی و حیثیتی حجاج را بدون اینکه در برنامه‌های آنها دخالت کند، فراهم کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید