Performancing Metrics

هشتمین هفته بورس چگونه گذشت؟ | اتاق خبر
کد خبر: 344345
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1395 - 23:29
شاخص بورس اوراق بهادار تهران در هشتمین هفته از سال 1395 روند افزایشی داشت؛ به طوری که تنها در یک روز از پنج روز معاملاتی هفته، شاهد افت شاخص کل بودیم.

اتاق خبر: شاخص بورس اوراق بهادار تهران در هشتمین هفته از سال 1395 روند افزایشی داشت؛ به طوری که تنها در یک روز از پنج روز معاملاتی هفته، شاهد افت شاخص کل بودیم.

در روزهای پرتلاطم پسابرجام، اقتصاد ایران شاهد فراز و فرودهایی است و بورس اوراق بهادار تهران نیز به عنوان بخشی از این اقتصاد، روند پر فراز و نشیبی را می پیماید و هنوز مسیر خود را پیدا نکرده است. سرمایه‌گذارن بورسی نیز در این روزها کمتر ریسک پذیرند و بیشتر بورس‌بازانی در این میان به فکر نوسان‌گیری در بازار هستند.

 

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص تالار شیشه‌ای به بیشترین مقدار خود در طول پنج روز معاملاتی رسید و توانست تا حدودی ناکامی های هفته هفتم را جبران کند.

 

در میان رکود ادامه‌دار بازار مسکن و بعد از به تفاهم رسیدن ایران و گروه 5+1 امیدها برای روزهایی بهتر در بورس تهران به اوج خود رسید و کارشناسان معتقدند که سال 1395 بورس اوراق بهادار می تواند گوی سبقت را از دیگر بازارها از جمله بازار مسکن برباید.

 

در مقابل کارشناسانی هستند که به سامان یافتن وضعیت بورس تهران در سال جاری امید زیادی ندارند. اما آنچه مشخص است این است که با لغو تحریم های اتحادیه اروپا، ادامه اجرایی شدن برجام و آمد و شدهای صاحبان صنایع خارجی به تهران و به طبع، بستن قراردادهای همکاری، می تواند روح تازه ای به تالار شیشه ای بدمد.

 

در پایان معاملات هفته منتهی به 29 اردیبهشت ماه 1395، شاخص کل 431 واحد افزایش یافت و به مقدار 76 هزار و 413 واحد رسید که با این حساب شاخص با 0.57 درصد افزایش رو به رو شد.

 

همچنین شاخص بازار اول با 602 واحد افزایش به رقم 53 هزار و 465 واحد و شاخص بازار دوم با 849 واحد کاهش به رقم 167 هزار و 124 واحد رسید. به این ترتیب شاخص بازار اول با 1.14 درصد افزایش و شاخص بازار دوم با 0.53 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته مواجه شدند.

 

در پنج روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به 11341 میلیارد ریال بالغ شد که این مقدار نسبت به هفته قبل 9 درصد کاهش یافته است.

 

طی هفته جاری زراعت و خدمات وابسته با 15.8 درصد، استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف با 10.6 درصد، فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با 7.51 درصد، ماشین آلات و دستگاه های برقی با 5.4 درصد، استخراج زغال سنگ با 4.14 درصد و خودرو و ساخت قطعات با 2.73 درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص را نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.

 منبع: ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید