Performancing Metrics

مردان سوئیسی قهرمان | اتاق خبر
کد خبر: 344375
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 02:59
نرخ جهانی امید به زندگی 5 سال افزایش یافته است
نتایج جدیدترین گزارش از آمار جهانی بهداشت عمومی نشان می‌دهد که مردان سوئیسی بیشترین نرخ امید به زندگی را در مقایسه با مردان سایر کشورهای جهان دارند.

اتاق خبر: نتایج جدیدترین گزارش از آمار جهانی بهداشت عمومی نشان می‌دهد که مردان سوئیسی بیشترین نرخ امید به زندگی را در مقایسه با مردان سایر کشورهای جهان دارند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش جدید خود با عنوان «گزارش 2016 آمار سلامت جهانی» اعلام کرده است که مردان سوئیسی با میانگین 81.3 سال، طولانی‌ترین متوسط طول عمر را در بین مردان سراسر جهان دارند و این در حالی است که زنان این کشور در این رتبه‌بندی افت کرده و جایگاه آنها به لحاظ امید به زندگی از رتبه دوم جهانی به رتبه ششم تنزل داشته‌ است.

متوسط طول عمر زنان سوئیسی بنابر این گزارش 85.3 محاسبه شده در حالی که زنان ژاپنی با میانگین طول عمر 86.8 سال در رده‌بندی جهانی نرخ امید به زندگی زنان، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش شینهوا، در مقایسه با این کشورها سیرالئون هم در گروه مردان و هم در گروه زنان پایین‌ترین نرخ جهانی امید به زندگی را کسب کرده است.

این مطالعه در عین حال نشان می‌دهد که نرخ جهانی امید به زندگی برای هر دو جنسیت با میانگین 71.4 سال بین سال‌های 2000 تا 2015 میلادی پنج سال افزایش یافته که سریع‌ترین رشد را از دهه 1960 تاکنون داشته است. با این حال نابرابری‌های جنسیتی در این عرصه در بین کشورهای مختلف جهان مشهود است.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید