Performancing Metrics

در بیانیه مشترک آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا: بانک‌های اروپایی با ایران تعامل کنند | اتاق خبر
کد خبر: 344458
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 11:10
؛ تیتر یک ایران
«آمریکا و کشورهای بزرگ اروپایی بعد از بروز پاره‌ای مشکلات بر سر راه تبادلات اقتصادی ایران و اروپا پس از اجرایی شدن برجام، با صدور بیانیه مشترکی بانک‌ها و مؤسسات مالی اروپا را به ازسرگیری بدون نگرانی معاملات مالی با تهران دعوت کردند.» این مطلب بخشی از خبر

اتاق خبر - این روزنامه با درج عنوان مرجعیت و دولت همراهی برای حل مشکلات مردم، آورد: روحانی از مراجع بابت پشتیبانی از دولت سپاسگزاری کرد مراجع ضمن حمایت از عملکرد و سیاست‌های دولت رهنمودهایی درباره ضرورت وحدت و توجه به مسائل معیشتی و فرهنگی مردم ارائه کردند.

رئیس جمهوری روز گذشته برای سومین بار راهی قم شد تا با علما و مراجع دیدار تازه کند و با ارائه گزارشی از اقدامات دولت از نظرات و دیدگاه‌های آنها بهره گیرد. «تعامل بیشتر با روحانیون» یکی از شعارهایی بود که حسن روحانی در برنامه‌های انتخاباتی‌اش بر آن تأکید داشت.
روزنامه ایران با انتشار عنوان پرونده «دکل‌های گمشده» در بهارستان بسته شد، نوشت: با اتمام دوره نهم مجلس شورای اسلامی، یکی از پرونده‌های مهم بلاتکلیف مانده، «دکل‌های گمشده» است. امیرعباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس که پیگیر این پرونده بود، در گفت‌وگو با تسنیم، از بسته‌ شدن پرونده دکل گمشده شرکت تأسیسات دریایی ایران در مجلس نهم و ارجاع آن به قوه قضائیه خبر داد. وی در تشریح دلیل این مهم توضیح داد: «شرکت مذکور یک شرکت خصوصی محسوب می‌شود و طبق قانون، شرکت‌های خصوصی شامل تحقیق و تفحص مجلس نمی‌شوند، به این دلیل تا به امروز هیچ گزارشی از سوی مجلس ارائه نشده است.»
قهرمانی جهان سوغات فرنگی کاران از شهر شعر و گل، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: سی و چهارمین دوره رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی با حضور 8 کشور در دو گروه 4 تیمی از صبح پنجشنبه در سالن شهید دستغیب شیراز و با تجلیل از چند نفر از خانواده‌های شهدای حرم آغاز شد که با استقبال بی‌‌نظیر هموطنان شیرازی همراه بود به طوری که سالن مسابقات جایی برای ورود تماشاگران نداشت و بسیاری از تماشاگران در بیرون از سالن بودند. شاگردان محمد بنا که در گروه B با تیم‌های اوکراین، آذربایجان و ترکیه همگروه بودند، نخستین دیدار خود را مقتدرانه آغاز کردند و توانستند 8 بر صفر اوکراین را شکست دهند.
روزنامه ایران با بررسی عنوان علاج مفاسد اجتماعی هر روزی که بگذرد دشوارتر می‌شود، آورد: رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی با ایشان فرمودند: «درست است که ما در کشور در درجه اول مسأله اقتصاد را داریم و خود مشکلات اقتصادی هم [به‌عنوان] یکی از آن عوامل ریشه‌ای این مفاسد، مورد توجه ما است، لکن مسأله مفاسد اجتماعی با شرحی که در جلسه قبل داده شد، یکی از بیماریهایی است که هر روزی که از آن بگذرد و علاج نشود، عمق بیشتری پیدا می‌کند و علاجش دشوارتر خواهد شد، لذا مسأله فوق‌العاده مهم است. 95.2.11» شاید از نگاه جامعه‌شناسانه، وجود آسیب‌های اجتماعی در هر اجتماع بشری امری طبیعی باشد، اما در شأن کشوری که آرمان «ساخت تمدن نوین اسلامی» دارد، به هر میزان، ولو اندک هم شایسته نیست، بنابراین گرچه در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی کارهایی شده است اما یقیناً کافی نیست. برای حل آن، باید کار شبانه‌روزی کرد. «توقعات بیشتر از اینها است... اهمیت کار را، بزرگی مسئولیت را، خطرات ناشی از آن را آدم توجه بکند، آن وقت می‌فهمد که چقدر باید در این زمینه تلاش کرد و شب و روز نشناخت.
«66کشته در سقوط تروریستی هواپیمای مصری»، «هاشمی از هیچ نامزد ریاست مجلس حمایت نکرده است»، «روند کاهشی آمار چک‌های برگشتی»، «آزادسازی خرمشهر، نبردی که سرنوشت جنگ ‌را رقم زد»، «گفت وگو بامحمد موسوی نوازنده پیشکسوت «نی»» و «گفت‌و‌گو با محمد محمدعلی، پیشکسوت ادبیات داستانی» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
روزنامه ایران همچنین مطالب ویژه ایی به مناسبت نیمه شعبان با عنوان های «مدینه فاضله مهدوی» نوشته آیت‌الله حاج شیخ حسین عرب و «حس ناب زندگی در ایستگاه آرامش/ روایتی از خادم جمکران» به قلم سهیلا نوری را منتشر کرد.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید