Performancing Metrics

جاده مرگ درپیچ‌وخم تأمین اعتبار | اتاق خبر
کد خبر: 344831
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1395 - 11:29
پروژه تعریض محور آبباریک - ورامین طی سال‌های اخیر به یک مطالبه جدی تبدیل‌شده، پروژه‌ای که به دلیل عدم تأمین اعتبار وضعیت مطلوبی ندارد و در ایستگاه وعده و وعیدها گیرکرده است.

اتاق خبر: سید محمدحسن محمودی: پروژه تعریض جاده ورامین به آبباریک و چرمشهر ازجمله مطالبات مردم دیار ۱۵ خرداد طی سال‌های اخیر بوده است.

تصادفات متعدد و عدم همخوانی حجم تردد وسائل نقلیه با امکانات این جاده، سبب شد تا موضوع تعریض محور آبباریک از سوی مردم و مسئولان ورامینی دنبال شود.

پس از پیگیری‌های متعدد، مقرر شد تا پروژه تعریض محور آبباریک در دو فاز و به طول ۲۱ کیلومتر اجرایی شود اما به گفته مسئولان تأخیر پنج‌ساله در اجرای این پروژه ناراحتی مردم و شهروندان ورامینی را به همراه داشته است.

جاده مرگ همچنان قربانی می‌گیرد

امروز دسترسی به آزادراه قم-گرمسار، شهرک صنعتی چرمشهر، روستای آبباریک و بسیاری از مزارع شهرستان ورامین از طریق جاده آبباریک انجام می‌شود اما عدم وجود زیرساخت‌های لازم در این محور، حوادث ناگواری را رقم‌زده است.

برخی از اهالی روستای آبباریک و مردم شهرستان ورامین به دلیل رخ دادن حوادث متعدد در جاده آبباریک، به این محور لقب جاده مرگ را داده‌اند.

اهالی روستای آبباریک که از پیشگامان دفاع از ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی هستند، همچنان در انتظار تحقق وعده مسئولان دولتی برای تعریض پروژه جاده آبباریک هستند.

پروژه‌ای که پس از چند سال به نتیجه نرسید

به گفته اهالی روستای آبباریک، تعدادی کشته و زخمی‌های محور آبباریک از تعداد شهدای این روستا عبور کرده و کم‌تر خانواده‌ای در این روستا وجود دارد که داغ عزیزان خود را به دلیل عدم تعریض و بهسازی این محور ندیده باشد.

بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده وجود معارضان ملکی، عدم مشخص بودن پیمانکار پروژه و عدم تحقق وعده‌های مسئولین ازجمله دلایل به نتیجه نرسیدن پروژه تعریض جاده آبباریک پس از چند سال است.

جاده آبباریک در شأن مردم ورامین نیست

علی مهابادی یکی از شهروندان ورامینی که از جاده آبباریک استفاده می‌کند، اظهار داشت: امروز جاده آبباریک در شأن مردم ورامین نیست و اقدامی نیز برای تعریض و بهسازی این جاده دیده نمی شود.

وی افزود: در سایه سکوت و بی توجهی مسئولان، بسیاری از مردم و اهالی روستای آبباریک و برخی از خانواده های ورامینی، عزیزان خود را در این جاده از دست داده اند اما همچنان هیچ توجهی به مطالبه مردم نمی شود.

مهابادی با انتقاد از به نتیجه نرسیدن پیگیری، مکاتبات و درخواست مردم ورامین، ادامه داد: مردم منطقه بارها مطالبه خود را نسبت به تعریض محور آبباریک به گوش مسئولان رسانده اند و حقیقتا دیگر خسته شده اند، چرا که پیگیری های انجام شده نتیجه نداده است.

وی بیان داشت: امروز جاده آبباریک به دلیل اتصال به آزادراه قم-گرمسار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و روزانه هزاران وسیله نقلیه در این محور تردد می کند و باید هر چه سریعتر تعریض این محور مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

پروژه تعریض محور آبباریک به حال خود رها شده است

محمد کنگرلو یکی از شهروندان ورامینی با ابراز ناراحتی از عدم تحقق وعده های مسئولین در موضوع تعریض محور آبباریک اظهار داشت: پروژه محور آبباریک به حال خود رها شده است.

وی با اشاره به انتقال مشکلات مردم به مدیران ادارات و نهادهای مسئول افزود: بسیاری از مردم ورامین و اهالی روستای آبباریک، مشکلات خود را با مسئولان در میان گذاشتند اما اقدامات لازم انجام نشده است.

کنگرلو تعیین پیمانکار پروژه تعریض محور آبباریک را ضروری دانست و ادامه داد: باید پیمانکار این پروژه هر چه سریعتر تعیین شود تا پروژه تعریض جاده آبباریک که قرار است در دو فاز انجام شود با جدیت دنبال گردد.

وی با اشاره به رسالت مسئولان برای پیگیری موضوع پروژه تعریض جاده آبباریک بیان داشت:مردم به هیچ عنوان کوتاهی مسئولان در این زمینه را نمی پذیرند و انتظار دارند تا وعده هایی که از سوی مدیران داده شده، اجرایی گردد.

پروژه تعریض جاده آبباریک ورامین وضعیت بسیار بدی دارد

سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی  درباره آخرین وضعیت پروژه تعریض جاده آبباریک ورامین اظهار داشت: تعریض جاده آبباریک یکی از مطالبات جدی مردم منطقه در حوزه راه است.

وی با تأکید بر این نکته  که مکاتبات و پیگیری هایی برای تعریض جاده آبباریک از سوی برخی مسئولان ورامین انجام شده است، افزود: طی سال های اخیر بارها این موضوع از سوی مسئولان مورد پیگیری و تأکید قرار گرفته اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

نقوی حسینی وضعیت پروژه تعریض جاده آبباریک را بسیار بد توصیف کرد و گفت: با توجه به شرائط کنونی، پروژه تعریض جاده آبباریک در وضعیت بد و نامطلوبی قرار دارد.

وزارت راه و شهرسازی به تعهد خود در پروژه تعریض جاده آبباریک عمل نکرد

رییس مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از وزیر راه و شهرسازی که به وعده داده شده خود عمل نکرد، یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی در مقابل خبرنگاران و دوربین رسانه ملی وعده داد که اعتبار این پروژه را تأمین کند اما هیچ اعتباری در این زمینه تحقق پیدا نکرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای به نتیجه رسیدن پروژه تعریض محور آبباریک بیان داشت: بارها در این زمینه مکاتباتی با مسئولان مربوطه انجام شده است.

دولت به جاده آبباریک بی توجهی کرده است

وی با تأکید بر برگزاری نشست در وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف وضعیت تعریض جاده آبباریک گفت: همچنین به همراه امام جمعه جوادآباد در وزارت راه و شهرسازی حاضر شده و نشست هایی را برگزار کردیم اما به نتیجه لازم نرسیده است.

نقوی حسینی با تأکید بر این نکته که به پروژه تعریض جاده آبباریک بی توجهی شده است، یادآور شد: دولت به پروژه تعریض جاده آبباریک بی توجهی کرده است و امروز تکمیل این پروژه یک نیاز ضروری در منطقه محسوب می شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: پیگیری های لازم برای تأمین اعتبار و ادامه یافتن پروژه تعریض جاده آبباریک ادامه پیدا می کند و تلاش های لازم را در این زمینه انجام خواهم داد.

به هر ترتیب محور آبباریک که در مسیر آزادراه قم-گرمسار قرار گرفته است، شاهد بروز تصادفات ناگواری بوده و ضرورت توجه جدی دولت بویژه وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه تعریض جاده آبباریک احساس می شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید