Performancing Metrics

تولید 300 فیلم کوتاه در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 344890
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1395 - 15:57
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران از تولید میانگین 250 تا 300 عنوان فیلم کوتاه حرفه‌ای در سال 95 خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، منطقه چهارمحال و بختیاری – فرید فرخنده‌کیش شامگاه یکم خرداد‌ماه در دیدار با مسولالن فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ، اظهار کرد: در سال 95 به دنبال ایجاد تعاملی متقابل میان انجمن و اعضا آن در شهرهای مختلف هستیم.

 

وی تولیدات آموزشی، نیمه حرفه‌ای و فیلم‌های سینمایی کوتاه و حرفه‌ای را سه سرفصل اصلی تولید عنوان کرد و گفت: این سرفصل‌ها با سرمایه‌گذاری پایه، ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ دارد.

 

فرخنده‌کیش از تولید میانگین 250 تا 300 عنوان فیلم کوتاه حرفه‌ای در سال 95 خبر داد و افزود: قصد داریم تولید فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای را با توجه به عملکرد استان‌ها در سال جاری به مدیریت‌های استانی واگذار کنیم.

 

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران آموزش و گسترش آموزش پویانمایی و راه‌اندازی پایگاه‌های انیمیشن در کشور را از برنامه‌های سال 95 برشمرد و خاطرنشان کرد: برای قدم اول 10 پایگاه را به عنوان پایگاه پایه در کشور راه‌اندازی خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته پخش برخی از مستندهای 10 دقیقه‌ای را به کمک شبکه مستند آغاز کرده‌ایم، تصریح کرد: برنامه سینما جوان نیز از پنج‌شنبه گذشته روی آنتن رفته و در هر برنامه آن جاذبه‌های فرهنگی و هنری، افراد شاخص و انجمن سینما جوان یک استان معرفی می‌شود.

 

فرخنده‌کیش به پوشش آموزشی 15 شغل سینمایی از سوی انجمن سینما جوان ایران اشاره کرد و افزود: فیلم‌نامه نویسان بایستی از ادبیات معاصر و گذشته در تقویت فیلمنامه‌های خود استفاده کنند.

 

وی در پایان از فراهم‌سازی بستر VOD برای اکران فیلم‌ها از طریق شبکه‌های موجود خبر داد و گفت: اساتید، بایستی پایان‌نامه‌ها و فیلم‌نامه‌های دانشجویی را مد نظر قرار داده و نگذارند آن‌ها در مرحله ثبت باقی بمانند.

 

در ادامه این نشست سرپرست معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینما جوان ایران اظهار کرد: در حال حاضر به لحاظ فرهنگی در کشور نیاز مبرمی به اشاعه تولیدات انیمیشن داریم.

 

توکلیان افزود: رشته انیمیشن به لحاظ چندوجهی بودن تکنولوژی مورد استفاده در آن، افراد زیادی را به خود جذب کرده و نیازهای زیادی را برطرف می‌کند.

 

وی از فعال شدن خانه رسانه دیجیتال در سراسر کشور خبر داد و گفت: لازم است از تجهیزات موجود در این مرکز در راستای افزایش تولیدات انیمیشنی استفاده کنیم.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینما جوان ایران از برگزاری دوره کوتاه‌مدت فیلم‌سازی در همه دفاتر سینما جوان ایران خبر داد و گفت: برای برخی از موضوع‌های غیرکارگاهی نیز آموزش مجازی را به‌کار خواهیم بست تا مشکل فاصله مکانی دفاتر با دفاتر مرکزی را حل کنیم.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید