Performancing Metrics

امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی استان‌های «البرز» و«جیجویانگ» | اتاق خبر
کد خبر: 345107
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 07:06
با حضور هیئت چینی از استان جیجویانگ و استاندار البرز تفاهم‌نامه خواهرخواندگی استان های البرز و جیجویانگ امضا شد.

اتاق خبر: «یوآن رون شیان» نماینده هیئت چینی استان جیجویانگ در جلسه معرفی توانمندی های استان البرز و جذب سرمایه گذاران خارجی که ظهر دوشنبه در سالن شهدای دولت استانداری با حضور استاندار برگزار شد، در این ارتباط گفت: هدف از سفر به ایران حضور در اجلاس سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه این اجلاس فردا (سه شنبه )در استان تهران و با هدف تقویت تجارت بین ایران و چین برگزار می شود، افزود: برای نخستین بار به استان البرز سفر می کنم از این رو امیدوارم با شناخت بیشتر در زمینه های گسترده تری با استان البرز همکاری داشته باشیم.

شیان با تاکید بر اینکه با توجه به پتانسیل و ظرفیت های استان البرز در نظر داریم در بخش کشاورزی، انرژی های نوین، دارویی سرمایه گذاری هایی را در این استان انجام دهیم، خاطرنشان کرد: در همه ابعاد نظیر صنایع های تک و فناوری، تکنولوژی مورد نظر به استان البرز منتقل می شود.

وی تصریح کرد: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و چین از دیرباز تا کنون در بخش های مختلفی همکاری و مشارکت داشتند به همین سبب امید است با این سفر روابط همکاری تجاری و اقتصادی بین دو کشور بیش از گذشته توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه استان جیجویانگ یکی از استان های بزرگ صنعتی کشور چین به شمار می آید، گفت: در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۶۷۰ میلیارد دلار میزان تولید ناخالص ملی این استان در کشور چین بوده است.

یوآن رون شیان با بیان اینکه این استان سال گذشته ۳۵۰ میلیارد دلار صادرات داشته است، افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه تجارت و صادرات یکی از مشتریان قوی در بخش لباس، نساجی و صنایع بوده است.

 در این جلسه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی استان البرز و جیجویانگ با حضور هیئت تجاری و مسئولان ارشد این دو استان امضا شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید