Performancing Metrics

بازگشت القاعده به افغانستان | اتاق خبر
کد خبر: 345141
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1395 - 19:16
دیلی تلگراف اعلام کرد:
نشریه انگلیسی دیلی تلگراف گزارش داد، گروه القاعده مجددا به پایگاه عملیاتی قدیمی خود در جنوب افغانستان بازگشته و در حال طرح‌ریزی حملات جدید علیه کشورهای غربی است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، نشریه دیلی تلگراف انگلیس به نقل از منابع امنیتی افغان امروز(دوشنبه) گزارش داد، گروهکهای وابسته به القاعده بعد از خروج اکثر سربازان خارجی از افغانستان در سال 2014 به مناطق جنوبی این کشور بازگشته‌اند.

این گزارش همچنین عنوان کرده که اکثر این گروهک‌ها در اطراف شهر قندهار در جنوب افغانستان که خانه معنوی طالبان محسوب می شود فعالیت دارند.

دیلی تلگراف در ادامه این گزارش خود نوشته مقامات امنیتی عقیده دارند که بازگشت القاعده به افغانستان جدیدترین تلاش این گروه برای بازیابی قدرتش بعد از کشته شدن اسامه بن لادن در حمله سال 2011 کماندو‌های آمریکایی و همچنین قدرت گرفتن گروه تروریستی داعش است.

این گزارش یک روز بعد از آن منتشر می شود که ملا محمد اختر منصور، رهبر طالبان در حمله یک پهپاد آمریکایی کشته شد.

ریچارد کمپ، فرمانده سابق سربازان انگلیسی در افغانستان به دیلی تلگراف‌ گفت: القاعده از همان زمان که بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 از افغانستان بیرون انداخته شد تلاش می کرده تا به افغانستان باز گردد. اکنون آنها بازگشته‌اند و به دنبال آن هستند که دست به یک حمله سطح بالا علیه غرب بزنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید