Performancing Metrics

رسانه های وابسته، شیوخ وهابی و فراریان عراقی نگران آزادی فلوجه | اتاق خبر
کد خبر: 345349
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 20:02
در حالی که بافت های اجتماعی و جریان سیاسی به ویژه رهبران سیاسی، دینی و عشایر اهل سنت عراق از عملیات آزادسازی فلوجه حمایت کرده اند در مقابل رسانه های وابسته و شیوخ وهابی عربستانی به علاوه متهمان فراری تروریسم در عراق علیه آزادسازی این شهر از دست تروریست ها

اتاق خبر - شبکه خبری 'العربیه' و روزنامه های منطقه ای و بین المللی 'الشرق الاوسط' و 'الحیات' عربستان سعودی به علاوه شیوخ وهابی مانند 'محمد العریفی' و چهره های فراری تروریسم در عراق همانند 'طارق الهاشمی' با آزادی فلوجه از وجود تروریسم مخالفت کردند.

رسانه های عربستان سعودی عموما با دادن صبغه مذهبی به این جنگ، کوشیده اند، احساسات فرقه ای را در بین اهل سنت عراق و عموم منطقه تحریک کنند تا جایی که برخی ها در عراق خواستار بسته شدن برخی از بوق های رسانه ای عربستان سعودی شده اند.
'ابتسام الهلالی' از کمیسیون حقوقی پارلمان ملی عراق در این راستا در بیانیه ای روز سه شنبه گفته است که رسانه های عربستان سعودی از طریق خبرهای مسمومی که درباره جنگ فلوجه منعکس می کنند، درصدد تحریک احساسات فرقه ای هستند.
وی از دولت عراق و نهادهای ذیربط کشورش خواسته است که در این راستا، دفتر شبکه 'العربیه' را در بغداد ببندد.
این شبکه خبری به دروغ مدعی شده که نیروهای مردمی و نظامی عراق مساجد، منازل و مدارس را در فلوجه ویران می کنند.
هیات مستقل ارتباطات و رسانه عراق پیش از این در دوم ماه می گذشته، دفتر تلویزیون 'الجزیره' را به دلیل انعکاس اخبار دروغ و تحریک احساسات فرقه ای در عراق بست.
اما شیخ 'محمد العریفی' از شیوخ معروف وهابیت سعودی که با فتواهایش نقش مهمی در فتنه انگیزی فرقه ای در جنگ سوریه دارد، اکنون در عملیات آزاد سازی فلوجه مدعی شده که مردم فلوجه قتل عام می شوند.
العریفی مانند دیگر شیوخ وهابی که معمولا بیشترین حضورشان در شبکه های اجتماعی بر روی 'توییتر' است، در یادداشت واره ای در صفحه شخصی اش مدعی شده است که مردم فلوجه قتل عام می شوند.
هسمو با این فتنه انگیزی های فرقه ای، 'طارق الهاشمی' معاون سابق رییس جمهور عراق که به اتهام تروریسم، از این کشور فرار کرده، در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی شده که فلوجه در آستانه نسل کشی قرار گرفته و جهان باید جلوی این فاجعه را بگیرد.
گروه موسوم به 'هیات علمای اهل سنت عراق' که در اردن مستقر است نیز، با ادعای کشتار اهل سنت فلوجه، خواستار توقف جنگ علیه این شهر شده که مدت ها است به پناهگاه سران داعش در عراق تبدیل شده است.
در این راستا 'محمد الصیهود' از فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق از دولت العبادی خواسته است که هیات علمای اهل سنت عراق را همانند حزب منحله بعث، ممنوع فعالیت کند.
این درحالیست که 'عبداللطیف الهمیم' رییس دیوان اوقاف اهل سنت عراق، در بیانیه ای روز سه شنبه در برابر همه این ادعاها مبنی بر کشتار مردم فلوجه، موضع گرفته و از روند عملیات آزادسازی فلوجه از تروریسم حمایت کرد.
الهمیم تاکید کرده است: همین که عملیات آزادسازی فلوجه از تروریسم آغاز شد، صداهای فتنه انگیزی در حمایت از تروریسم نیز بالا گرفته است.
وی از مردم فلوجه خواست بدون توجه به این فراخوان های فتنه انگیزانه، با نیروهای مشترک عراقی و مردمی برای خاتمه بخشیدن به تروریسم در این شهر همکاری کنند.
'سلیم الجبوری' رییس پارلمان از سران سیاسی عرب های سنی عراق نیز پیشتر گفته بود که آزادی فلوجه به مثابه کوبیدن آخرین میخ بر تابوت تروریسم داعشی در عراق است.
این درحالیست که تعداد زیادی از جوانان اهل سنت عراق در قالب نیروهای نظامی و انتظامی در عملیات آزادسازی فلوجه شرکت می کنند و پنج هزار نفر از نیروهای عشایر استان الانبار در این عملیات حضور دارند.
'خالد العبیدی' وزیر دفاع عراق که از اهل سنت این کشور است، نیز با حضور در میدان جنگ فلوجه، دیروز اعلام کرد که تروریسم داعشی قدرت رویارویی را با نیروهای عراقی از دست داده و در حال فروپاشی است.
فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار در 50 کیلومتری بغداد واقع شده و به دلیل حضور سران تروریسم در این شهر و حملات تروریستی مکرری که از این شهر علیه پایتخت عراق طراحی و اجرا شده است، از آن به عنوان، سر افعی تروریسم در عراق یاد می شود.
عملیات آزادسازی فلوجه از بامداد روز گذشته به دستور العبادی آغاز شده است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید