Performancing Metrics

منافع دولت عراق از آزاد سازی فلوجه | اتاق خبر
کد خبر: 345361
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 20:46
روزنامه خراسان در شماره سه شنبه چهارم خرداد در تحلیلی به قلم صالح زمانی می نویسد: فلوجه یکی از مهم ترین شهر های استان الانبار است که عمدتا به دلیل نفوذ عناصر بعثی و همکاری های آن ها با داعش علیه دولت عراق به یکی از مهم ترین مراکز تمرکز تروریست ها درآمده ا

اتاق خبر - در این تحلیل می خوانیم: عملیات موفقیت آمیز ارتش عراق به همراه عشایر اهل سنت و نیرو های بسیج مردمی فارغ از یک پیروزی بزرگ نظامی می تواند منافع متعدد سیاسی را عاید دولت حیدر العبادی کند.
اولا این پیروزی به تحکیم وحدت ملی در این کشور منجر خواهد شد و شرایط نیمه بحرانی داخلی به ویژه در میان نیرو های سیاسی در این کشور را تا حدودی سامان خواهد داد.
ثانیا به تمرکز قدرت در عراق کمک می کند و از پراکندگی قدرت دولت می کاهد. این شرایط منجر به استقرار دولتی قوی در برابر شکنندگی های داخلی و خارجی خواهد شد.
ثالثا، آزاد سازی فلوجه می تواند گام دیگری برای آزاد سازی موصل باشد به صورتی که با تنگ تر شدن دایره عملیاتی تروریست ها، ارتش و نیرو های مردمی می توانند با توانمندی و قابلیت بالاتری به نبرد با تروریست ها بپردازند.
در نهایت این که دولت می تواند روند ادغام سیاسی را در مناطق تازه آزاد شده به سرعت مستقر و با فراخوان ساکنان مهاجر به تقویت نقش مردم در مشارکت سیاسی عراق کمک کند. در واقع دولت از این طریق می تواند ثبات سیاسی را از طریق گسترش دموکراسی در مناطق آزاد شده محقق کند.
*منبع: روزنامه خراسان، چهارم خرداد 1395

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید