Performancing Metrics

مرغداران برای مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان آماده باشند | اتاق خبر
کد خبر: 345912
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1395 - 22:22
رئیس دامپزشکی اسدآباد:
رئیس دامپزشکی اسدآباد به آماده بودن مرغداری های این شهرستان برای مقابله با شیوع احتمالی آنفولانزای فوق حاد پرندگان تأکید کرد.

به گزارش اتاق خبر،دکتر عادل بصیری  اظهار کرد: تا کنون هیچ گونه نشانه‌ای از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در این منطقه مشاهده نشده است اما آنفولانزای حاد پرندگان از بیماری های مهم در حوزه طیور است که نیاز به آماده باش کامل برای مبارزه دارد.

تا کنون هیچ گونه نشانه‌ای از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در این منطقه مشاهده نشده است اما آنفولانزای حاد پرندگان از بیماری های مهم در حوزه طیور است که نیاز به آماده باش کامل برای مبارزه دارد.
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای مرغداران افزود: نمونه برداری از این واحدها برای پالایش در حال انجام است.
بصیری تصریح کرد: بروز آنفولانزای حاد پرندگان بیشتر از طریق پرندگان مهاجر به تالاب ها و رودخانه ها شیوع پیدا می کند و خوشبختانه موردی از تلفات پرندگان در این منطقه دیده نشده است.
وی با اشاره به برخی نکات ایمنی درباره پیشگیری از ابتلا به این بیماری گفت: مردم از خرید مرغ زنده از افراد دوره گرد و کشتار آن در منزل دوری کنند.
رئیس دامپزشکی اسدآباد از تمام مردم شهرستان بویژه شوراهای اسلامی، دهیاران، بهورزان شبکه بهداشت و درمان و مرغداران خواست تا در صورت مشاهده تلفات غیرعادی پرندگان ماموران شبکه دامپزشکی را در جریان امر قرار دهند.
وی همچنین گفت: شهروندان گوشت مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه ها و اماکن مورد تائید و دارای مجوز تهیه کنند تا از سلامت اقلام خریداری شده اطمینان حاصل کنند و تا حد امکان از مصرف گوشت مرغ به صورت کباب پز خودداری کنند.
بیماری آنفلوانزای فوق حاد مرغی یکی از بیماری مشترک بین انسان و پرندگان است که در صورت شیوع آن به دلیل گستردگی محیطی کنترل و مقابله با آن سخت بوده و امکان تلفات انسانی وجود دارد.
18 واحد مرغداری در اسدآباد فعالیت دارند.
شهرستان اسدآباد 110 هزار جمعیت دارد و در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید