Performancing Metrics

ترکیه شریک و همسایه مهم ما در منطقه است | اتاق خبر
کد خبر: 345936
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1395 - 13:06
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، با اسماعیل قهرمان، رئیس مجلس ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، در این دیدار، "محمد ابراهیم طاهریان فرد"، سفیر کشورمان ضرورت و اهمیت توسعه هر چه بیشتر مبادلات و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان ایران و ترکیه را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت : مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران عزم راسخ دارند در راستای تحکیم روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فی مابین، تمامی مساعی و تلاش‌های لازم را به کار گیرند.

سفیر ایران با اشاره به سفر اخیر روحانی به آنکار و دیدار و گفت‌وگوهای صمیمانه وی با رجب طیب اردوغان و دیگر مسئولین عالی‌رتبه ترکیه، افزود: تصمیم برای اجرای تصمیمات و توافقات انعقاد یافته در سطوح عالی دو کشور اراده قطعی مقامات هر دو کشور است.

طاهریان فرد، با تاکید بر این که ترکیه شریک و همسایه مهم ما در منطقه است، افزود: روند رو به توسعه همکاری‌ها از جمله سفر مقامات دستگاه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور، دیدارها و تبادل‌نظر و تصمیمات مناسب و سازنده انجام گرفته طی صد روز گذشته، مبین حرکت صحیح رو به رشد و پویا میان دو کشور است.

رئیس مجلس ترکیه هم در این دیدار با اشاره به روابط همسایگی، دوستی و برادری دیرینه میان ایران و ترکیه، گفت: توسعه و تعمیق مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فی‌مابین ایران و ترکیه امری ضروری و قطعا نتیجه آن مثبت و در جهت توسعه صلح و ثبات در منطقه و کمک به تقریب بین مسلمانان و کشورهای اسلامی خواهد بود.

قهرمان همچنین با اشاره به اهمیت نقش مراودات و همکاری‌های پارلمانی و نیز گروه‌های دوستی میان دو کشور، گفت: گروه‌های دوستی و ارتقاء سطح همکاری پارلمانی میان ایران و ترکیه نقش موثری در جهت پیشبرد مجموعه توافقات و پیشبرد مناسبات میان بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی دارد. بر این اساس باید این نقش و روابط میان پارلمان‌های دو کشور بیش از گذشته افزایش یابد.

رئیس مجلس ترکیه ادامه داد: خصوصا به منظور دستیابی به اهداف چشم‌انداز 30 میلیارد دلاری، باید همه بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی تلاش منسجمی مبذول کنند.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید