Performancing Metrics

واکنش برزیل به منتقدان خارجی استیضاح روسف | اتاق خبر
کد خبر: 345959
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1395 - 15:23
وزیر امور خارجه جدید برزیل به دیپلمات‌های این کشور دستور داد تا هر دولت، رسانه و سازمان بین‌المللی را که از استیضاح رئیس‌جمهوری تعلیق‌شده برازیلیا انتقاد می‌کنند، پاسخی جدی بدهند و از سیاست‌های داخلی دفاع کنند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا  این اطلاعیه داخلی خوزه سرا، وزیر امور خارجه جدید برزیل که به دست رویترز رسیده است، سندی 9 صفحه‌ای است که در آن به نمونه‌هایی از اقدامات دولت‌ها و سایر نهادهای خارجی که درباره روند استیضاح دیلما روسف، رئیس‌جمهوری تعلیق‌شده برزیل منتشر شده، اشاره کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: رسانه‌ها، شخصیت‌های آکادمیک و اعضای جامعه مدنی و نیز رهبران سازمان‌های بین‌المللی و نمایندگان دولت‌ها با روشی نادرست و با اطلاعات غلط درباره سیاست‌های داخلی برزیل اظهارنظر کرده‌اند. روند سیاسی برزیل باید مرتبا از سوی نیروهای دیپلماتیک مورد دفاع قرار بگیرد.

بسیاری از کشورهای جهان خصوصا چپگرایان که ارتباط نزدیکی با دولت روسف داشتند، از روند استیضاح وی به دلیل نقض قوانین بودجه انتقاد کرده‌اند. دبیرکل اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی، دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی و دولت‌های بولیوی، اکوادور، ونزوئلا، کوبا و السالوادور از جمله منتقدان بوده‌اند.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید